Var äter din undulat?
Torra,Groddade eller Blötlagda frön blandat med rivna morötter, bär, rivet äpple, eller en mix av olika godsaker… 
Romansallad,groblad,spenat,citronmeliss, persilja, tomat,äpple…
beror lite på vad man har hemma.
Frön äter dem rejält & vatten dricker dem också men dem vägrar ens gå till grönsakerna & frukterna? :(
Blanda frön med mixade eller finrivna grönsaker så ska du se att de börjar leta efter fröna och på så sätt får i sig grönsaker. Ta bort all annan mat.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Jag provade det men dem petade i det och flög till närmaste pinne utan att bry sig. Gav upp efter 7 timmar och då hade dem inte ens rört blandningarna.
Kämpa på, för mig tog det flera gånger innan mina började smaka på det. Prova också att ge blötlagda frön och groddar 2 gånger i veckan.
Börja med rivna morötter o torra frön, det gjorde jag - inga vitaminer på första gångerna.
Undulater kan vara väldigt envisa när det gäller att testa ny mat - det gäller att vara envisare än dem 
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Varje dag:
* Frukost: Nytt vatten, fröblandning med 1/3 kanariefrön.
* Lunch: Pinne med grönsaker, oftast morot och broccoli.
* Middag: 2-3 ggr/veckan får de groddade frön som middag, annars får de någon grönsak här + örter, tex persilja.
* Kvällsmat: Nytt vatten, fröblandningen och ibland en bit gurka och/eller ett salladsblad. Färskfodret brukar gå åt på några minuter, men om det mot förmodan är kvar efter ett par timmar slängs det.
2-3 gånger i veckan: Groddade frön blandat med tex gurka, morot och lite vitamintillskott till middag.
Som lördagsgodis: Gottepinne som jag kallar det, det är en pinne där jag sätter fast äpple och ibland lite banan. Mycket poppis :)
Någon gång i månaden: Hirskolv
Det ska jag vara (: Har bara använt torra frön än så länge- ska snart prova grodda men det verkar rätt svårt ;p
#8 Här är en artikel om >> Att grodda frön