Undulater iFokus

Undulater

Etikett: mat-utfodring
Läst 5353 ggr
kaka1234567
0

Var äter din undulat?

Ja vad brukar den få?Från de minsta till de största?

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

drutten2
0

Torra,Groddade eller Blötlagda frön blandat med rivna morötter, bär, rivet äpple, eller en mix av olika godsaker… Glad

Romansallad,groblad,spenat,citronmeliss, persilja, tomat,äpple…

beror lite på vad man har hemma.Flört

kaka1234567
0

Ja presis Flört Ja de är rätt goda saker undulaterna får =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Ausci
0

Frön äter dem rejält & vatten dricker dem också men dem vägrar ens gå till grönsakerna & frukterna? :(

MimmiH
0

Blanda frön med mixade eller finrivna grönsaker så ska du se att de börjar leta efter fröna och på så sätt får i sig grönsaker. Ta bort all annan mat.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Ausci
0

Jag provade det men dem petade i det och flög till närmaste pinne utan att bry sig. Gav upp efter 7 timmar och då hade dem inte ens rört blandningarna.

MimmiH
0

Kämpa på, för mig tog det flera gånger innan mina började smaka på det. Prova också att ge blötlagda frön och groddar 2 gånger i veckan.

Börja med rivna morötter o torra frön, det gjorde jag - inga vitaminer på första gångerna.

Undulater kan vara väldigt envisa när det gäller att testa ny mat - det gäller att vara envisare än dem Glad

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Starfall
0

Varje dag:
* Frukost: Nytt vatten, fröblandning med 1/3 kanariefrön.
* Lunch: Pinne med grönsaker, oftast morot och broccoli.
* Middag: 2-3 ggr/veckan får de groddade frön som middag, annars får de någon grönsak här + örter, tex persilja.
* Kvällsmat: Nytt vatten, fröblandningen och ibland en bit gurka och/eller ett salladsblad. Färskfodret brukar gå åt på några minuter, men om det mot förmodan är kvar efter ett par timmar slängs det.

2-3 gånger i veckan: Groddade frön blandat med tex gurka, morot och lite vitamintillskott till middag.

Som lördagsgodis: Gottepinne som jag kallar det, det är en pinne där jag sätter fast äpple och ibland lite banan. Mycket poppis :)

Någon gång i månaden: Hirskolv

Ausci
0

Det ska jag vara (: Har bara använt torra frön än så länge- ska snart prova grodda men det verkar rätt svårt ;p

Starfall
0

#8 Här är en artikel om  >> Att grodda frön  Glad