Undulater iFokus

Undulater

Etikett: beteenden-hälsa-skötsel
Läst 3334 ggr
MimmiH
0

Ett mirakel har skett

Sötis kan flyga *hurra, hurra, hurra*SkrattandeSkrattandeSkrattande

Jag såg det i går. Han flög från en sittpinne till en annan, på olika höjd, ca 60 cm ifrån. Nyss flög han ner från en högt belägen gren o gjorde en perfekt landning vid fröfatet Skrattande

Han flög obehindrat mellan olika sittpinnar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är så lycklig :D  Vingfjädrarna har vuxit ut, ser jättefina ut, stjärtfjädrarna är inte riktigt lika fina, en spretar ut, men det funkar tydligen att flyga iaf :D :D

Yippeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Starfall
0

Men nej, gud vad roligt! Skrattande Nu blev jag jätteglad för er skull, kan tänka mig glädjen att se sin älskling kunna flyga efter att inte kunnat göra det innan.

Grattis! Skrattande

drutten2
0

Va kuul! th_studsmatta

MimmiH
0

Tack Glad Ja, det är helt fantastiskt - en dröm som har gått i uppfyllelse.

Jag såg att han satt och vibrerade med vingarna, precis som om han laddade inför flygning.

Han kom i en inplastad bur och när jag hade honom i karantän så började han gnaga på sina vingar samtidigt som han stack ut dem genom gallret. Så jag fick avbryta karantänen o släppa in honom till de andra, då upphörde hans självskadebeteende direkt.

Kanske är det inte fransk fällning han har, utan en kombination av psykisk ohälsa, näringsbrist och brist på möjligheter att flyga som gjort att han inte kunde flyga.

drutten2
0

Låter nästan som om det sjkulle kunnat bero på det mimmi.

Vilken tur att han fick flyttat till dig, och bli en glad och frisk undulat. Skrattande

kaka1234567
0

Gud vad gul GRATTIS Skrattande

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

MimmiH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill visa bilder på vilken skillnad det är nu jämfört med från början. Den första bilden visar Sötis i karantänen när han utförde sitt självskadebeteende - självklart fick jag avbryta karantänen.

Den andra bilden är ganska nytagen, där ser man hur vingfjädrarna vuxit ut Glad

MimmiH
0

Här syns det hur vingfjädrarna vuxit ut:

drutten2
0

Men vilken skillnad Mimmi toppensnygg !! Skrattande

Angående könet så tror jag att det är en liten kille.

Mer kan du läsa här. Glad

MimmiH
0

Tack. Kanonbra artikel drutten. Han är av kunniga tidigare könsbestämd till hane, bra att alla är överens Glad

Starfall
0

Vilken otrolig skillnad, tänk vad lycklig han måste vara som får bo hos dig och ha det bra :)

Nanna70
1

Åh, vad glad man blir att få höra om SötisSkrattande

Hoppas att han kan flyga utanför buren också i framtiden.

Lycka till

Kram // Nanna

P.S. Jag bifogar en bild på min nya lilla sötnos (idag) Bianca (den gröna)

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

forestcat
0

Jag har 13 stycken fåglar (självklart i en jättestor volijär,eller hur det nu stavas) alla trivs jättebra ihop. Många olika färgen och älskar varenda en. Men har fastnat speciellt mycket för lilla mörkblåa Tomas.

Dock en av mina kullar som jag fick för att antal år sedan blev tyvärr inte så lyckad för en av dem. Lille Tomas är född med fransk fällning och kan i dagsläget inte flyga.

Men inte hindrar det honom. Hur fin i fjäderdräckten som helst och klättrar runt i hela buren med sina fötter och näbb. Han e tuff och är kungen i buren…men är ändå den minsta av de alla.Flört

MimmiH
0

Kul att höra om tuffingen Tomas - hoppas han också en dag kan flyga, men alla kan tyvärr inte det.

Jag vet inte om det var franska fällning, vingklippning eller självskadebeteende som gjort att vingfjädrarna var skadade tidigare.

Nanna, mina fåglar lever i voljärer, större delen av året har de tillgång till en utomhusvoljär som är 5x3x3m, när det är över -2 grader o inget oväder får de vara ute, (i köket är det 15-17 grader där inomhusvoljären på 2x1x1,75 m står). Det ska bli jättespännande att se när det blir varmare hur han flyger i utevoljären.

drutten2
0

Det hade vart så kul om man hade bott så

och kunnat ha voljärer. *ser drömmande ut*:nod:

Blir liiite svårt i en hyreslägenhet på 2 r o k … :bored:

MimmiH
0

Dina får ju flyga fritt så mycket, de har det så bra hos dig Glad Men det är klart, jag är jätteglad att kunna ha dem ute, men har man balkong kanske man kan ordna det på något sätt.

drutten2
0

Nej, inte på vår balkong… jag ställer förstårs ut buren på sommrarna en stund om det är fint…Glad

Drömmen som inte är helt omöjlig att det blir av, är att skaffa större lägenhet och  därav ha ett fågelrum. Det har vi lovat dem, min sambo och jag. SkrattandeFlört