Får jag lov att presentera...
BERNARD!
Äntligen har jag kommit på ett passande namn till min lille undulatunge.
Från filmen "Bernard och Bianca" förstås.
Hans flickvän BIANCA har inte kommit hem till oss ännu, men det ska nog inte dröja alltför länge.
Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se
Med vänlig hälsning,
Anna
Han är så underbart vacker 
Jag tror hans färg är gulmaskad himmelsblå gråvinge, ser eventuellt ut att även vara opalin. Älskar hans ljuvliga färg!
Namnet passar honom jättebra! =)
TACK!
Ja, jag tyckte namnet passade mycket bättre än Diamant som jag först tänkt kalla honom
Färgvarianter är jag inte så värst bra på men det som du skrev stämmer säkert.
Där jag köpte honom sa de att det var en rainbow
men de verkar inte ha nån koll på nånting egentligen, förutom att köpa in och sälja vidare fåglar mm
Mig spelar det ingen roll vad färgen heter, jag gillar honom i vilket fall som helst
Idag matade jag honom med en hirskolv som jag höll i handen, så han kanske börjar bli lite tam. Hoppas det!
//Nanna
Med vänlig hälsning,
Anna
Gud vad söt han är! ;*
Mycket vacker och söt <3
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Sökte lite information på nätet igår ang. rainbow. Såg en bild på någon sida och den undulten var faktiskt ganska lik din fina kille. Så det kan hända att han är en rainbow. Hoppas det kommer in någon i denna tråd snart som är färgexpert :)
Tack för era kommentarer och jag hoppas på ännu fler åsikter från andra om dett med rainbow/eller inte!
#6 Drutten2; vilken urgullig Avatar du har!
Jag kommer ihåg de där två figurerna, Drutten o Gena , gick som barnprogram när jag var liten.
Med vänlig hälsning,
Anna
#7 tack, de var samma här… gammla barndomsminnen…