Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1724 ggr
Nanna70
0

Nu är "Diamant"(?) hemma!

Idag har jag varit och hämtat hem min nya undulatunge, som kanske ska heta Diamant. Jag är osäker på namnet för det kanske är lite väl långt och svårt som undulatnamn. Det känns däremot jättekul att ha en undulat igen. Dock försöker jag att lämna honom ifred ett tag nu, men han verkar förvånandsvärt lugn. Han sitter bara still på en av pinnarna högt upp i buren och ser sig omkring! Hur gullig som helst!Glad

Jag återkommer med bilder när jag har tagit några!

mvh//Nanna

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

kaka1234567
0

Vad kul ja jag väntar på bilder =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

drutten2
0

Va kul, bilder måste vi få se!Glad

Men tänk på att den behöver en artfrände ganska så snart, då Undulaten inte mår bra av att leva ensam utan en kompis som "talar" samma språk så att säga.Flört Och att minsta burmått enligt L80 jordbrukslagen är 70 cm lång x 45 cm bred x 60 cm hög. Det är alltså det minsta måttet. Klart bättre ju större. FlörtSkrattande

Lycka till med din nya vän.

Nanna70
0

Ja det är kul, men han är alldeles tyst fortfarande (lite tråkigt).

Men han börjar väl kvittra snart kan jag tro.

Är det vanligt att de sitter alldeles stilla och tysta när de precis har kommit till buren och några dagar till?

När ska han börja äta  som en normal undulat utan att jag behöver vara orolig?

Ang. artfränder, så tänkte jag skaffa en till när den här första hunnit bli tam. Jag tänkte mig framåt maj-juni. Är detta för lång tid för en ensam undulat? Och isåfall kan man tämja två stycken samtidigt?

Med vänlig hälsning,

Anna

MimmiH
0

Det är för att han är ensam som han är tyst. Enligt min mening är det alldeles för länge att vara ensam till i sommar. Undulater är flockdjur och behöver vara minst två för att må bra. Ja, man kan tämja två fåglar samtidigt.

Här kan du läsa om ensamfågel o tamhet:

http://www.undulatportalen.se/ensam.html

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Nanna70
0

Tack för det snabba svaret, det var en tänkvärd artikel.Skäms

Det är kanske bäst att jag redan nu börjar se mig om efter en kompis till "Diamant".

Jag är nämligen ute efter vissa speciella färger, har inte bestämt helt vilken än, men någon grön nyans.

Ett annat krav är att den ska vara rätt liten som "Diamant" är, samt att det är en hona (om man kan se det).

Med vänlig hälsning,

Anna

MimmiH
0

Jag tycker det låter som en bra idé - att börja leta efter en undulatkompis :D

Du skulle ju kunna sätta in köpesannonser på olika forum exvis eller kontakta olika uppfödare, eller kolla på blocket.

Lycka till :D

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Starfall
0

Ser fram emot en bild på diamant:) Bra att du kommer skaffa en undulatkompis till honom snart, det hade varit alltför lång tid att vänta ända tills i sommar.

Lycka till! =)