ny undulat
Hej :P, om man har en undulat och sen ska skaffa en till hur gör man då? släpper man bara in den nya i buren där den andra sitter eller någon som vet?
Hej!
När jag skaffar ny undulat brukar jag göra som så att jag har den nya undulaten i en egen bur ett tag, först i ett annat rum då man bör hålla en ny fågel i "karantän" innan den får komma i kontakt med de fåglar som redan bor i huset. Detta för att undvika eventuella smittor som den nya fågeln kan dragit med sig. När karantän är över, efter 2-3 veckor, brukar jag göra så att jag tar fågelns bur och sätter den i samma rum som de andra fåglarna, så att de kan höra varandra och även prata lite. Efter en eller 2 veckor släpper jag in den nya fågeln i buren med den andra fågeln men lämnar burdörren öppen så de kan komma undan varandra om de börjar bråka. Lämna inte fåglarna ensamma första dagen, håll ett öga på dem så de inte börjar bråka. Dock har jag aldrig varit med om att det blivit några problem med att föra in nya fåglar, men man bör ändå hålla lite koll ifall att det skulle bli bråk, så man snabbt kan skilja dom åt och försöka igen efter några dagar.
Lycka till! 
Men om man bara har en bur känns det inte lite dyrt att köpa en till bur då? Finns det inget annat sätt? ;)
Hm, jag har aldrig testat på nåt annat sätt än det jag skrev ovan. Så jag vet faktiskt inte hur man kan göra om man bara har en bur. Hoppas någon annan kan ge dig svar 

Hej
Varje gång jag har köpt en ny undulat har jag släppt in den bland mina andra redan första dagen. Och det har gått jätte bra för min del, inga bråk har det uppstått.
Det är bra att möblera om i buren precis innan man släpper in nykomlingen så att de andra inte är så kaxiga.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se