Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1080 ggr
dennisa
0

Flera fåglar

Hej

Jag undrar om man kan ha undulater tillsammans med andra fåglar så som dvärgpapegoja eller något liknande?

Jag såg en jätte sött dvärgpapegoja i djuraffären den hade gråt huvud och grön med orange kropp, vet någon vad det kan vara för sort?

Har själv 3 underbara undulaterSkrattande

Mvh
DennisaSkrattande

MimmiH
0

Vad jag har läst av dem som har dvärgpapegojor på zoonen så är de mycket aggressiva och går inte att ha med undulater.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

dennisa
0

Jaha oki. Nu vet jag det :)

kaka1234567
0

Puttar en av mina kompisar har en stro papegoja med 2 undulater tillsamans.

Hppas någon kan svara ordänkligt =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

dennisa
0

Fick reda på att det var en morhuvad papegojaSkrattande Så det går att kombinera en undulat med papegoja?

Mvh/Dennisa

MimmiH
0

Det beror dels på vilken papegojart det gäller och dels på vilken miljö man kan erbjuda dem. Utrymmet bör vara STORT, då blir det mindre aggressivitet och konflikter. Samt massor med lekplatser, lekträd, sittpinnar etc men även stort  flygutrymme

Du kan även gå med i forumet på zoonen.com - där finns flera papegojägare. Även på undulatprat finns uppfödare som har olika papegojarter.

De arter jag har hört som kan fungera bra med undulater är nymfkakaduor och risfåglar. Jag har en liten papegojart med mina undulater i stora voljärer - katarinaparakiter - det går bra.

MimmiH
0

Hur det är med morhuvad och undulater känner jag inte till, men på zoonen finns det dom som har morhuvade.

Alla fåglar bör få leva med minst en artfrände.