Undulater iFokus

Undulater

Etikett: hälsa-sjukdomar
Läst 2401 ggr
roxyn
0

AlbinoUndulat HJÄLP!

jo det är så att jag behöver hjälp! mina två undulater fick 3 ägg , den minsta ungen var sjuk och dog, den nästminsta blev Albino och den 3dje största mår grymt bra!Glad Albinon är typ halvtalbino , den är gul men har röda ögon!

De två som är kvar mådde jättebra tills igår , Albinon låg på golvet på ena sidan , som en sköldpadda! Förvånad Jag blev ju genast jätteorolig och tog upp den i handen , nu idag har jag gett den specialmat , och jag gav den en egen skål med frön och en egen liten vattenskål för att se så att den äter bra! =) Den äter jättemycket nu och igår , men jag undrar om de röda ögonen ger den sämre syn! så att den kanske inte ser helt och vinglar och hittar inte direkt till mat/Vattenskålen!

det är min teori , kan det stämma?

Vore JÄTTEtacksam för svar!
Sitter just nu och gråter! är så orolig! Gråter

roxyn
0

finns det någon? ''/

Hopi
0

Din gula fågelunge är en Lutino. (Gul med röda ögon) Den ser inte sämre för att den har röda ögon. Däremot sägs det att rödögda djur kan vara lite mera känsliga för om det är för soligt och ljust. Men inget att oroa sig för att din pippi är rödögd. Hoppas att det fixar sig med din lille så den äter o mår bra!! Håller tummarna!

roxyn
0

Tack så mycket!<3

roxyn
0

men jag undrar en sak

den blinkar/blundar vääldigt mycket om man gämför med de andra undulaterna , vad innebär det?

roxyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

putt

Hopi
0

Vilken liten sötis! ;)   Kan tyvärr inte svara på varför den blinkar/blundar mer än dom andra.. sorry..

Friida
0

Är den fortfarande så liten som på fotot, så ska den vara i holken och inte ute i ljuset! Är den utflugen ur holken så kanske det är som #2 säger, pröva att inte ha dem för ljust.

roxyn
0

okej tack!

Den har gått ut ur holken själv nu! :)
mågon annan som vet?

Hopi
0

Hur gammal är ungen? Hur går det, äter den bättre? Vinglar den fortfarande? Hoppas det går bra!

roxyn
0

jo den mår bättre nu!

den vinglar inte lika mkt längre! =)

men Den har något fel , en annan undulat har lagt ägg nu! :) och då går den där Lutinon in och matar ungarna och  värmer dom och tar hand om dom så mamma slipper göra allt! :o

jag vet inte om han tror att han typ är mamma eller ngt x'D>3

Starfall
0

Skönt att höra att ungen mår bättre nu:) Med största sannolikhet är lutinon en hona, för att det ska bli en lutino hane måste båda föräldrarna vara lutino själva. Om föräldrarna är lutino båda två kan din fågel vara en hane.

Hur många fåglar har du? Häckar dom i voljär? Jag tycker inte ungfåglarna bör vara hos de häckande fåglarna, det kan gå så illa att de häckande undulaterna börjar attackera ungfåglarna då de kan se dom som ett hot mot sina egna ungar. Så mitt tips är att sätta ungfåglarna i en separat bur tills de är lite större.

Lycka till med dina fåglar! Vill gärna se bilder Skrattande

roxyn
0

Tack så mycket! <3

melanien
0

jag har också en albino, hon var helt kritvit i början men nu börjar hon bli jätte gul:p jag tror inte dom har något problem med synen för hon flyger lika bra och så som min andra;D