Vila i frid, Miramis <3
Min ängel har flugit mot himlen
07/10/08 - 09/08/01
När dina vingars slag tagit slut, och ditt hjärta slutat slå, en saknad födes så stark. Jag kan inte förstå att du lämnat mig, du som funnits hos mig sedan du var ett litet ägg. Jag såg dig utvecklas till en vacker undulat av den vackra färgen isabelltecknad viol. Varje dag i ditt inte så långa liv var jag hos dig. Du hade en härlig personlighet som ej går att beskriva. Du och Aleu var ett, ni älskade varandra som jag nog aldrig sett två undulater göra. När du blev sjuk fanns Aleu vid din sida och gav dig tröst, han såg till att de andra fåglarna inte gjorde något dumt mot dig. Du lille Miramis, du var så svag när jag flyttade dig till en bur där du kunde få vara i fred. Men allt gick så fort, din lilla kropp orkade inte stå emot då himlen kallade på dig.
Nu är du en ängel, den vackraste av alla. Din kropp får nu vila i en grav prydd med blommor, din själ är förevigt fri. I mitt minne ska jag bevara varenda minut av ditt liv. Du var så speciell, ingen kan någonsin ta din plats i mitt liv.
Vila i frid, Miramis! <3
----,-@
(Miramis blev hastigt mycket sjuk, han blev förlamad i sina ben. Allt hände så snabbt, det fanns inget vi kunde göra för honom. Den troliga orsaken är stroke…)
Vila i frid Miramis <3 Nu har du flugit till hirshimlen.
Beklagar sorgen. Mycket fint skrivet.
Tröstkramar från mig och undulaterna <3
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Väldigt vackert skrivet! Beklagar för lilla Miramis och jag önskar er lycka!
Hon vilar skönt där uppe nu i alla fall<3
Kramar från Elin, Eskil och Vinnie
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
;_;
Vila i frid, Miramis! <3
Tack för era tröstande ord <3
Ja, nu är min lilla älskade, underbara Miramis frisk igen. Han finns vid regnbågens bro nu, tillsammans med sin mamma och en annan undulat jag hade för några år sedan. Han är lycklig nu… Det är bara så sorgligt att det enda sättet att göra honom frisk på var att låta honom gå till regnbågens bro, jag vill ju ha honom här 
Kramar/carro
Beklagar verkligen,
så sorligt men det var no bäst trots allt.
Vila i frid lillen. *tröstkramar*