Bar på mage och under vingar HJÄLP
hej. min fågel har blivit bar på magen och under vingarna. jag vet inte om det är att han har plockat sig för jag har inte sett det? det har inte funnits ovanligt mkt fjädrar i botten på buren… det har varit så i flera månader nu det växer inte tillbaka. det verkar typ som att han är lite fjäderlös runt ögonen också! huden på magen ser väldigt röd och ådrig ut. han andas högt och e lite apatisk… sitter inte uppburrad utan bara stel typ.
har läst om fågelsjukdomar men inget motsvarar detta?? kan de vara struma eftersom han andas högt vad ska jag göra???

Hej!
Låter som din undulat behöver komma till en fågelkunnig veterinär.
Mvh Kickan
Fast finns det inget jag kan göra själv?
det finns inga fågelveterinärer här och vad jag hört så är det väldigt väldigt dyrt…

Det Säkraste är nog att gå till en veterinär! :)

Bäst att kolla hos vet! Kan den ha ohyra..?
#4 det vet jag inte han vara såhär när jag köpte honom :( men vet inte vad det skulle vara för ohyra?

#5 bara en tanke.. fågelloppor? Men då bör han ju klia sig tycker man.. Men vissa fåglar plockar ju av sig fjädrar om dom är uttråkade.. Men låter ju inte som han är frisk iaf.. Hur är hans avföring? Äter han bra? Hur länge har du haft honom? Tror det kan dröja ett bra tag innan fjädrarna växer ut igen, om han plockat sig själv.. När dom ruggar kan dom ju bli att se lite fula ut, men då ligger det ju massor av dun i buren o runt..
hur lång tid tar det för fjädrarna att växa tillbax om de har blivit plockade? och hur ser det ut när de växer ut? har haft honom i 2 månader nu, vet ej hur länge han sett ut som han gör..
#6 nix han kliar sig inte, bara putsar sig som de andra. inte ovanligt mkt dun eller fjädrar i buren heller.. äter som vanligt.. inte lika aktiv som de andra kanske men den ena är typ helt överaktiv så jag ve tinte vad jag ska jämföra med haha
(har tre st)