Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1585 ggr
Karin87
0

Undulatfrågor

Hej!

Jag är sugen på att skaffa undulater, och har således några frågor;

1. Hur ska jag veta att undulater passar mig?

2. vad är det sämsta/ det bästa med att ha undulater som husdjur?

3. Kan jag skaffa en först och sen vänta några månader innan jag skaffar en till?

Vänliga hälsningar

Karin

Nikka
0

1. Om du känner att du har tid att ta dig ann undulater. Dvs. har tid och plats att släppa ut de så de får flyga fritt t.ex. De är rätt lättskötta fåglar så jag tror inte att det ska vara några problem. Däremot får man vara beredd på att de låter och skräpar ner väldigt mycket, så om man vill undvika detta ska man nog inte skaffa sig undulater.

2. Bästa med undulater (tycker jag) är att de är väldigt sällskapliga och ett trevligt sällskap, framför allt om man får de handtama. Då är de hur underbara som helst! Dessutom är de väldigt lättskötta.
Sämsta med undulater är att de kan låta rätt högt, vilket i vissa fall kan irretera ägaren, och inte minst grannarna! De är även väldigt duktiga på att skräpa ner!

3. Undulater är ju flockdjur och mår bäst när de är minst två. Jag skaffade dock bara en till en början (visste inte då att de måste vara minst två) och det funkade jättebra. Nu har han dock en kompis och är lycklig. Nackdelen med att bara ha en är att när ingen är hemma har fågeln inget sällskap, vilket är väldigt viktigt för de att ha! Har man inte tid att vara hemma hela dagarna bör man skaffa två st, för fågelns bästa! Nån månad eller två går nog säkert bra, men som sagt, man bör ha minst två. Om fågeln är van vid sällskap sen tidigare kan det säkert bli väldigt jobbigt för den om den helt plötsligt står ensam utan flock…