Undulater iFokus

Undulater

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 3856 ggr
JILE
0

Bajsar lite löst, uppburrad

Hej jag har nu bytt undulat för den andra blev sjuk som vi fick, vi fick en annan undulat att ta hem. Nu bajsar den lite löst bajs som fastnar i baken, men senare ramlar ner.

Den har ju ätit och druckit lika som den andra som vi lämnade tillbaka. Ringde djurmagasinet där vi köpte den, men de tyckte att jag kan avvakta och se för den kanske kan repa sig igen. Har ni några tips eller haft liknande problem,

Tacksam för svar

Kram Jile

Nikka
0

Jag vet inte vad du menar med löst, men undulater har väll alltid "löst" bajs. De liksom bajsar och kissar samtidigt ibland och då kan det rinna lite… men jag vet inte, kanske ska ringa en veterinär och fråga. Alltid bäst om man är osäker och vill ha bra svar!

JILE
0

Hej Nikka, jo den var alldeles kletig i baken imorse så jag fick åka tillbaka till djurmagazinet. De skulle medicinera eller avvakta. Det är 2:a fågeln jag fick åka tillbaka med. Tänkte om den hade mask för då kan det bli så.

De trodde att det var för det var ungfågel och den var orolig och inte kommit till ro riktigt.

Kram Jile

Hopi
0

Om dom får för mycket sallad och inte är vana, så kan dom få diarré.. Men nu vet ju inte jag om du har gett din sallad eller annat grönt..

JILE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen, jag lämnade tillbaka fågeln till djurmagasinet igen, de behandlade den i en vecka ,men den blev inte riktigt pigg så de skulle ha den kvar och jag fick välja en ny undulat. Det blev 3:e ggn gillt.

Den åt ingen sallad under tiden jag hade den, den var nog sjuk av något.

Nu fick  vi en blå hane, en hona hade vi förut. De sitter och putsar varann och är så söta :-)

Tack för era svar ändå,

Kram jile

Pehpsii
0

Jag måste ge dig cred för att du stått på dig och gått tillbaka med de undulater som antagligen inte var friska. Det skickar en signal till djuraffären också att ingen vill ha sjuka djur, och de måste måna om deras hälsa. Bra gjort!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

JILE
0

Tack :-) javisst inget kul att få en sjuk fågel. Men pinsamt att 3:e ggn gillt. Nu har vi en undulatkille som har fått de 2 andras energi tror jag. Kvittrar även när han vilar så honan hoppar ner en pinne för att slippa höra på:-)

Men de är för söta putsar varann och är ett riktigt kärlekspar. Man blir nästan avundsjuk :-)

Kram Jile