Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1871 ggr
Temeraire
0

Smutsar ner nått enormt?

När jag hade undulater ställde de till med väldig oreda. Fjädrar och fröskal över hela bordet och golvet. Fick städa typ varannan dag. Är det samma för er? eller vad gör ni?

Det är anledningen till att jag slutade med undulater.. men jag är sugen på att skaffa igen :D

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Hopi
0

Jag dammsuger minst 1 gång varje dag runt fågelburen, oftast ett par gånger per dag!  Och tar bort ett lager tidningspapper varje dag från burbottnen. Det BLIR mycket dun o fröskal när dom flyger omkring, det kommer man inte ifrån..

Sweelin
0

Tyvärr så är det inte mindre jobb om du skaffar undulater igen, precis samma oreda! Jag får sopa/damsuga nästan varje dag efter demFlört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Temeraire
0

..jag får väll ge dem en bättre placering då helt enkelt :P

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Cajza
0

Visst smutsar undulater, ja alla sorters fåglar ner, det gäller att ha en bra dammsugare. Vi har kattuppfödning (har 11 perser och exotic katter) de hårar jättemycket, men vi har en bra dammsugare Skrattande

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Mizzi
0

Jag har Nymfkakaduor och jag sopar flera gånger varje dag runt buren, det får man tyvärr på köpet när man har fåglar Skrattande

lodjuret
0

Min undulat Hugo sätter sig i matskålen och skvätter iväg fröerna i skålen…….Så det blir fullt med fröer utanför burenFlört

Dom är roliga dom!

Allamej
0

Jag har fuskat för att dra ner på fröskal utanför buren, Jag har en sådan där fågelmatare som man använder till småfåglar ute. Normalt sett så har den en tratt och tak över men det gick att ta bort så nu hänger den centrerad mitt i buren så allt boss hamnar faktiskt i buren. Kan ju vara ett tips :)

Sen flyger ju dun och lite fröskal ut när dom får sina flaxattacker men men..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Grabbarna-A]
0

Skräpigt…Oskyldig, hehe ja det är nåt man får räkna med när man har små fjäderfän…Flört

lodjuret
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Ja, det var ett bra tips!

#8 Ja, man får väl räkna med det när man har fjäderfän!

Hopi
0

#9 Vilken jättefin bild!!!! Glad

lodjuret
0

Tack Hopi! Snutty och Hugo heter dom=)

Hopi
0

lodjuret: Åh vilka söta namn! ;) Snutty låter ju bara för gulligt! Jag har haft en zebrafink som hette Hugo.Tungan ute

lodjuret
0

Hopi:

Ja, visst är det gulliga namn.Tungan ute Hade en undulat kille till Snutty före Hugo och den hette Putty och en till före det som hette Cookie. Men båda dom hanarna blev sjuka så vi fick åka tillbaka med domRynkar på näsan.

Jasså, du har haft en zebrafink som hette Hugo…..Skrattande

Starfall
0

Undulater är skräpiga djur, det är något jag erfarar. Jag har nämligen 6 undulater vilket gör att jag måste damsuga hela mitt rum minst en gång om dagen. Ibland tycker jag det är jobbigt med alla undulater, särskilt när jag pratar i telefon och de så klart vill vara med i samtalet. Men jag älskar mina undulater så himla mycket att jag aldrig skulle vilja vara utan dom :)