Köpa en kompis till putte
Nu äre såhär att jag nog har lyckats övertala min pappa att köpa en till Undulat,
1 det är väll smartast med en hane?
2 hur slipper man slagsmål?
3 det ä väll smartast om man möblerar om i buren eftersom det nu är puttes revir. vill inte att det ska bli fail. liksom. köpa en fågel o det blir misslyckat.
ser fram imot att komma till djuraffären o välja ut en :)
Kul att din undulat ska få sällskap! :D
1. Jag vet inte, men jag har en hona och en hane (tror jag) och det går hur bra som helst! Eller två hanar, men den ena har lila vaxhud och den andra blå… vet inte, men har hört att honorna har ljuslila… hursomhelst, de funkar jättebra.
2. Har aldrig varit med om slagsmål, men ett tips är att ha de i två olika burar i början kanske, och ställa de bredvid varandra så de får lära känna varann på håll först, och bara snacka med varandra. De kanske redan då visar tedens på att vilja bråka, jag vet inte, och då är det ju kanske ingen smart idé att föra ihop de?
3. Min ena undulat bodde själv i ca 4-5 år innan den fick sällskap. När den sen väl fick sällskap så fick de först vara i två olika burar i nån månad eller två, och sen när jag förde ihop de möblerade jag ingenting alls över huvudtaget, utan lät buren vara som den va, vilket fungerade super! Däremot var den gamla undulaten ganska rädd och nervös för hon hade ju aldrig sett en annan undulat sen hon flyttade från päronen, så det var otäckt. Den andra fick inte komma i närheten! Men nu sitter de och pussas, kelar och gosar.
Jag vet inte, nån annan kan säkert komma med bättre svar men så har det fungerat för mig när jag satte ihop två undulater :)
Lycka till med din nya undulat!
OKEJ TACK :D
Men de blir väll inga ägg om man har hane o hona bara man inte har ett bo?
fått för mig att honorna är aggresiva mot hanarna
juste !
om de blir en hona,
dom lägger väll bara ägg om man har en holk? vill inte ha en massa ägg XD
Om man inte har en holk så blir det inga ungar :) Det spelar absolut ingen roll om du väljer en hona eller hane, så åk till djuraffären och välj ut den du tycker mest om :)
Grattis och lycka till!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Det vanligaste är att dom blir kompisar men om inte så får man ha 2 burar
. Hona eller hane spelar ingen roll, köp som sagt en som du känner att du vill ha
. Låt dom sitta brevid varandra i varsin bur i början. Man märker ganska snart om dom trivs ihop eller inte. Min ena gillar sina kompisar utanför buren men vill absolut INTE ha dom i sin bur, dom andra 2 som delar bur kommer bra överens.
Lycka till
aw okej tack tack :*

Våran hona var hos sigge, när vi var på semester…..De är lösa båda två. Joo då, visst lade hon ägg, fast vi inte har någon holk. Under sommaren äter hon gräs på vår gräsmatta, då blir det också ägg !!!