R.I.P min lilla zebrafink..
Inatt eller mot morgonsidan har min gamla zebrafink somnat in helt stilla.. Han låg inne i holken där dom brukar sova, han och hans bror. Hugo blev nästan 12 år, så det är ju en hög ålder. Har sett att han har sovit mycket senaste dagarna, så jag förstod att det inte var långt kvar.. Han var inte dålig, bara trött av ålder.. Hans bror Gustaf är lika gammal. Nu är han ensam stackarn.. Det blir tomt åt honom..Har fött upp dom själv. Känns ju extra kul bara för det, att dom blivit såå gamla. :) Men känns tråkigt när ens kära pippisar går bort.. 
Usch, beklagar sorgen!
Kul att du fött upp de själv och att de vart/är så gamla :)

Tack, Nikka! Ja, det är roligt att dom blivit så gamla. På djuraffären sa dom när jag frågade om hur gamla zebrafinkarna brukar bli, att dom blir ca 7 år. Jag köpte föräldrarna privat av en tjej som försökt få dom att häcka, utan resultat. När dom kom hem till mig så dröjde det inte ens en vecka innan dom var på G! hehe. Dom fick 2 kullar på raken som jag behöll allihop. ;) Då var det livat i holken kan man säga! Det var riktigt roligt!! Nu är sonen Gustaf ensam kvar..

Vad tråkigt för dig och Gustaf! Du måste verkligen vara duktig med dina små fåglar när de blivit så gamla! Nu får du pyssla om lille Gustaf extra mycket den tid han har kvar!

Tack Friida! Ja visst ska jag pyssla om Gustaf lite extra nu när han är ensam och så gammal. :) Fåse hur länge jag får ha honom kvar.. Han lever ju verkligen på övertid redan! ;)
Antagligen skaffar jag inga nya finkar.. Men skulle vilja ha en stoor voljär med flera olika sorters småfinkar! Det skulle vara himla roligt! Men-men har inte plats för det synd nog.. Iaf är Zebrafinkar urmysiga små fåglar, som är nyfikna och har såå mysigt tutande ljud. Så jag kommer sakna det ljudet när Gustaf går bort..

Igår förmiddag somnade Gustaf in.. Han hade varit trött ett par dagar innan, lika som sin bror, sen igår vid 10 så satt han nere på botten i buren, såg lite halvdålig ut.. Gick ut o gick med hundarna, när jag kom in vid 11, då hade han somnat in.. Han blev ju gammal så jag kan inte klaga och han var inte sjuk.. bara fick somna in naturligt. Han fick mycket hirskolvar sista tiden, det var hans favvomat! :) Lille gubben har flugit till sin bror och sin övriga familj.. Vila i frid, Gustaf! 

beklagar sorgen. detta hände också mig i höstas när min ena undelat somnade in i holken de hade till buren. nu är mimmi ensam kvar :(
Beklagar sorgen. Vad "skönt" att dom somnade in av ålder och att dom slapp bli sjuka. Jag hoppas att mina oxå bara somnar in den dan det är dax.
Åh vad trisst!
Men du har 12 års fina minnen med dem!
Kramar
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Tack #6, #7 och #8!!!
Det är tomt.. men har ju iaf undulaterna! Tack och lov!!

Tänk att få ha sin fågel i så många år, det måste kännas skönt. Att sedan ha fött upp honom själv är ju extra roligt. Jag tänker på dig och beklagar din förlust // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#10 Tack så jättemycket! Ja visst är det rätt otroligt att en såå liten fågel kan bli så pass gammal! Det var många trevliga år med finkarna iaf! :)