Bilder på Knaso
Gud vad jag tycker om dina undulater! Jag är nästan lite kär i Grå också
Dom är ju himla sociala, hur "tränade" du upp dem? :) Vem av dem köpte du först och vilken/vilka kom sen? :P
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Ja även jag är nästan lite kär i Grå

Träna… hm?
Först kom Fegis, som var den osociala bajsmaskinen till en början
men som tillslut insåg att vi var hans flock
. Han var själv i 7 år och blev väldigt präglad på oss människor och så oerhört tam. Han har alltid varit med i centrum av huset och kunnat kolla vad vi gör och själv vara med. Sen köpte vi Knaso (till Fegis stora förtvivlan
) eftersom Fegis är så tam så gjorde Knaso likadant som Fegis. Förra julen köpte vi Grå, han har alltså bott här i snart ett år och han är inte handtam ännu men han är med överallt och han äter ur handen, sitter på axeln mm, och låter en även klia på honom ibland. Dom vill vara med hela tiden, det är ju sociala djur. Burarna är nästan alltid öppna och dom flyger fritt i hela huset och kan på så sätt vara med oss vad vi än gör. Eftersom jag inte sticker in mina händer i deras burar i onödan så det är Fegis förtjänst till största delen att dom andra blir tama
.
Vad läng du har haft undulater! :o
Jag själv började förra året :/
"till fegis stora förtvivlan" Haha, var det inte en med en kompis?
Ja tiden går… Fegis blir 10 år nästa år
.
Vi fick köpa Grå som kompis till Knaso…
Så nu har Fegis två st som han måste hålla sig undan för
.
"10 Hahahha, jag antar att han tycker att dom är "äckliga och motbjudande"? :P Eller är dom elaka mot honom? :o
#11 Numera är dom ganska ok när Fegis vill, annars vill han för det mesta vara i fred, han börjar ju bli gammal oxå…
Ja dom kan vara ganska elaka ibland
och Fegis fixar inte det, då får jag "rädda" honom. Det är full cirkus här ibland, dom håller en sysselsatt
.
#12 Jag förstår vad du menar

hur gammal är knaso?:) han ser riktigt söt ut, lite sådär fluffig liksom :)

Riktiga sötnosar till undulater och så fina i fjädrar och i färger. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
vilka små sötnäbbar
Tackar så mkt
. Jo dom är rätt så charmiga alla tre och ingen är det andra lik
.
Fegis är 10 år, Knaso 3 år och Grå 1 1/2 år.

Åh vad söta dom är alla tre killarna!