Från pojke till flicka
Ja som rubriken lyder, jag har en undulat som heter Charlie.
Charlie hade blå vaxhud sen han föddes och 8 månader framåt, nu efter 8 månader har vaxhuden blivit beige och lite brun!!!
Var han en flicka från början med blå vaxhud? eller är han en pojke med beige vaxhud?
* Har bifogat en bild när han hade blå och nu beige vaxhud
Är tacksam om någon har förslag på problemet!!!!!
Mvh Dennisa Perski
Haha, tycks vara så att Charlie är en tjej och att hon börjar bli lite kär i Lemon
Detsamma var det för mej, man vänjer sej snart
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

men vet du varför han var blå från början och efter 8 månader blev beige
* Det är därför de kelar hela tiden
#2 Hon var blå i början eftersom hon inte var i parnningskondition, och nu då hon har blivit kär i Lemon så vill hon väl para sej…
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

hahaha oj
ja men jag ska inte ha några bäbisar
hihihih

Men jag kan berätta att jag tog över en undulatfamilj för många år sen. Det var mamma, pappa o deras 2 döttrar. När dom fick träffa min gröna hane, som var världens charmör både mot människor, fåglar o andra djur, då blev alla så förtjusta i min gröna hane! Allra mest kär blev pappan, så efter ca 2 år hos mig (han var några år när jag fick ta över dom, så han var ca 5 år) då bytte han kön helt enkelt!!! Fick en jättebrun o skrovlig vaxhud, exakt som en hona!!!
Efter ALLA år!! Och han var ju sen mer PAPPA!!! Men han älskade verkligen min gröna hane! Själv var han åskblå, en liten hane.
#5 Men du, så har min gammelgubbe på 10 år fått, det började förra året. Trodde först det var skabb men nu tror jag att det är så att dom får extra vaxhud i brun nyans när dom blir äldre. Kan det vara så?

#6: Jag vet inte, har inte blivit så på någon annan av mina hanar! Och har haft flera som har blivit gamla ca 12-13 år. Så tycker då att flera borde bli så..? Har läst att hönsfåglar kan ändra kön när dom blir äldre, så vem vet..

#6 Men vem vet! Det kan ju vara vissa som har lite mera "kvinnligt" i sig, så det är därför..? För vore det bara åldern, då borde ju flera bli bruna på vaxhuden när dom blir gamla.. Men ena hanen jag fick av grannarna tycker jag ser lite åt det hållet ut.. att det är lite brunaktigt på vaxhuden.. Tror ju att han är betydligt äldre än 4 år..

#5 och 6
Så va tror ni, är charlie en pojken som jag trode han var eller är det en flicka?
Satt och kollade på honom idag och då börjar han bli blå igen, jag fattar inget 
hjälp?
#9 Jag tror att Charlie är en hona.
#8 Min är blå under det bruna. Det är som extra fjäll eller hur man ska förklara. Ungefär som en skorpa.
(Jag menade inte skabb i #6 utan kvalster
).

Tycker det är svårt att säga vad Charlie är för kön.. Tur du har ett namn som passar för båda könen iaf!
hehe.

#11 hahahah tänkte på samma sak, det spelar ingen roll vad för kön han/hon har problemet är bara att det står hane på försäkringspapret hihi

hehe Inte så lätt när dom "luras" så där! :)

Men herregud! Jag tror Yoshi en av mina "hanar" börjar bli hona också! haha.. färgen på vaxhuden börjar bli ljuslila/beige aktig istället för blå.. Ser exakt ut som på första bilden.. humoristiskt alltså :D

hahaha ja det börjar bli komiskt det här! hahaha Snart vet väl ingen av oss vad vi har för kön på våra undulater!
hehe
Men när dom ruggar så kan dom även bli lite torra på näbben, alltså lite svagt bruna. Men inte ljuslila/beige.. hum.. Konstigt!

alltså detdär verkar lite jobbigt. är ingen expert på om de är kille eller tjej och jag ska snart köpa undulat och vill ha en kille… hmm