Undulater iFokus

Undulater

Etikettfärger-teckningar-genetik
Läst 3936 ggr
CosmosMatte
0

Hona eller hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är lite osäker, tror ni Cosmos (grön) är hona eller hane? Han är 7-8 veckor gammal.

CosmosMatte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samt Shiva, är ganska säker på hane. Han är 8-9 veckor.

Sweelin
0

Hanar tror jag, eftersom de är så mörka

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

CosmosMatte
0

#2 Hej! Tror du båda blir blåa sen? Jag är lite tveksam angående Cosmos.

Sweelin
0

#3 Ja gahr ingen aning, är rätt dålig på könssättning, men jag tycker det liknar en kille :)

Men färgerna brukar ofta ändras. Jag tycker någon annan också ska svara eftersom ingen av oss vet ;);)

CosmosMatte
0

#4 Haha, jaa.. tycker jag med.. Forumet här verkar lite oaktivt tycker jag.. Rynkar på näsan

Sweelin
0

#5 jag det är ju tyvärr det :( Lite trist.

Men förhoppningsvis så hittar folk hit, eftersom det finns många undulatägare där ute!Flört

Nikka
0

Svårt att se på bilder… men om det ser ut att bli blåa på näbben är det nog killar. Har en hona här hemma (sa de i affären iaf n'r vi frågade), på 7 år och hon är ljuslila.

Hopi
0

Jag tror båda är hanar. Du kanske har sett nu ändå om dom blivit bruna eller blå. Tungan ute

#7: Låter lite konstigt om det är en hona.. Är det hon du har på din avatar-bild? Är hon helt vit? Ögonfärg?

Anett Lindbom
0

Honor som inte är i brunst brukar kunna vara blå på vaxhuden, det man kan se skilllnaden på det är om det är som ljusare runt näsborrarna,

Man skulle behöva se undulaterna rätt framifrån så att man ser näsborrarna tydligare.

maggan
0

#1 Kan vara en hona. Blå med ljus ring runt "hålet".