vet inte vad lilla loki är
tjo hoppas ni kan sprida ljus över mitt lilla problem som egentligen inte är ett problem men som tar upp mycket värdefull tänketid i min vardag.
loki min undulat sen ca ett år tillbaka påstås vara kille men jag är inte riktigt säker.
räddade han från min kusin då hon lessnade på honom för att han aotomatiskt inte blev handtam när man stack in fingret i buren.
kan inte mycket om undulater men har för mig att jag har hört nån stans att om det är en hane så är dom mörka ovanför näbben och ljusa om dem är honor…stämmer detta eller har jag helt enkelt virrat för långt ut i skogen?
blev långt det där…ber om ursäkt för suddig bild :)
Det är nog enklare att könsbestämma om man faktiskt ser näbben :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vaxhuden (alltså ovanför näbben) är blå på hanarna och brun på honorna. Den kan i och för sig vara svagt lila på en hona som inte är i kondition och på lutino (gula) och albino (vita) fåglar är det ingen större skillnad så man måste vara van om man ska kunna se det på dem. Jag försökte förstora upp din bild och då tyckte jag att din fågel nog faktiskt ser ut att vara en hona men det är som #1 säger inte så lätt att se om inte man ser näbben tydligt.
haha nej bad om ursäkt för den kassa bilden har ingen kamera tog med datorns inbyggda webbcam. loki är ljuslila men blir mörkare för var dag som går tycker jag,
den har tydligen varit mörkare
#3 Låter som en kille
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
tja bra då slapp man tänka på det nå mer^^ tackar