Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 4353 ggr
elvissspringsteen1
0

undulat plus kanarie

nu har jag köpt en kanariefågel som sällskap till min undulat. har en undulat kille som inte funkar med någon annan undulat ja provat, men den här kombinationen fungerar bra. Men… kanarierna e ju oxå par eller flocklevande så vad gör ja nu? ska ja skaffa en till kanarie oxå? eller kan ja låta de va som de är nu å båda e nöjda eller har dom inte sällskap av varandra? om ja skaffar en till kanarie så kanske dom gaddar ihop sig mot undulaten? vad gör jag? kan jag ha de som ja har de nu å ha gott samvete?

Nikka
0

Varför skaffade du dig en kanariefågel som sällskap och inte en till undulat? Bara för att det inte funkade med de andra betyder det inte att det inte fungerar me någon undulat. Om man bara har de i två olika burar till att börja med, så de lär känna varandra på håll så kanske det går bättre. Om inte så kan du ju skaffa en till kanariefågel så den har sällskap, så får väll undulaten sitta och prata med de på dagarna istället… men jag skulle iaf ha testat mig fram.

elvissspringsteen1
0

ja  gjorde precis så med dom ja provat med å de gick inte. men ja har bestämt mig nu å de blir en till undulat å en till kanarie:) då har alla kompisar. får väl se då ja provar med en undulat unge nu för tillfället så får se om de går bättre.

cat-malou
0

Har du undulaten och kanarien i samma bur nu?

Jag har själv haft både kanarier och undulater men aldrig haft dem tillsammans. Orsaken till detta är att undulater kan vara väldigt elaka (som jag förstår det är inte din undulat det men jag pratar i allmänhet) till andra fåglar, t ex så bör du inte ha vaktlar i samma voljär som undulater.

Om jag har förstått rätt här nu så har du i dagsläget skaffat en undulatunge som sällskap till undulaten och tänker skaffa en till kanarie som sällskap till kanarien, detta tycker jag låter mycket klokt. Om inte detta funkar så hade jag nog valt att låta kanarierna ha en egen bur, undulaten har ju trots allt sällskapet och även om det inte är det ultimata så låter det som ett bättre alternativ än att han ska vara helt ensam.

elvissspringsteen1
0

det går jättebra att ha dom tillsammans:) dom e lösa hela dagarna oxå så dom e bara i buren på natten eller när dom själva vill in å äta:) ja de e nu två undulater å en kanarie å på söndag skaffar ja en till kanarie:) då kan ja ha gott samvete:)

cat-malou
0

Kul att det verkar gå braSkrattande Det gäller ju att aldrig ge upp utan prova olika lösningar på problemen och det här verkar ju funka för dig.

elvissspringsteen1
0

ja:D

Sweelin
0

Vad kul att det funkar! Lycka till med fåglarna dina!Glad

Köpte du en

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
0

Vad kul att det funkar! Lycka till med fåglarna dina!Glad

Köpte du en till undulat hos en uppfödare eller djuraffären? :)

elvissspringsteen1
0

hos en uppfödare:)

Sweelin
0

#9 Okeej :):)

elvissspringsteen1
0

nu har ja skaffat den andra kanarien:) de går suuperbra:D undulaterna e nöjda å glada å trivs ihop å kanarierna med:D:D sen har ja köpt en större bur:D e såå glad nu. de e så roligt att titta på dom dom håller ihop alla 4nu. dom e som en liten flock när dom hoppar runt på golvet eller flyger:D så roligt att undulaterna och kanarierna oxå hänger ihop å inte bara samma sort med samma sort:) roligt att se:)sen på nätterna sitter undulaterna brevid varandra å kanarierna brevid varandra på samma pinne som undulaterna:D

ladonna
0

Jag har också haft undulater och kanarier ihop. Friflygande från morgon till kväll, i en jätte bur tillsammans på natten.

Det fungerade bra. Jag hade två kanariehanar, och ca fyra undulater.

Undulaterna försökte uppvakta kanarierna ibland, men det uppskattades inte, utan de flög bara iväg.

elvissspringsteen1
0

hehe okey:) de e samma sak med mina:) e bara i en bur på natten. allt går bra men undulaterna gnabbas ibland som vanligt. men just undulat å kanarie går jättebra.