Göra om buren?
Hej, jag har ju två burar, och den ena är rätt liten och jag har därför ingen användning av den.
Min bur till fåglarna är lite för liten och då tänklte jag att jag kunde he den lilla buren ovanpå den större?
Jag fick idén från Nikka.
Vad tror ni? jag måste skärka bort en del av burtaket från den "stora" buren då, eller kommer det bli dåligt?
En "ungefär-bild" :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Haha, tycker alla att det är en dålig idé? :P Säg det isåfall!

Jag gillar nog idén =)
*** Kärleken övervinner allt ***
Det blir nog kanoners tror jag
, det är ju bra att få användning av nåt som man inte har användning för
.
Ja, och desutom så får dom ju mer utrymme :) Men kommer dom inte få problem med kanten som kommer att bli?
Råka flyga upp i den eller nått? Äh, dom lär sej ;)
Se bara till att fila ner stängerna så de ej blir vassa. Jag satte sånna här sandpapperspinnar (ihåliga) sunt kanterna.
Jag tror som du, de vänjer sig. Tänk bara på att när du väl tagit bort taket på den ena går det inte att återställa.
#7 ja, dom ska kunna vara trygg i buren utan att göra illa sej :)
På baksidan så vikte jag in stängerna, så att dom inet skär sej inne i buren. Men måste slipa dem så att dom inte går där bakom och skär sej, inte för att dom är där bakom men för säkerhetens skull!
Jag valde att he buren fram på den stora buren, för att det blev så mycket lättare på så sätt! Och underlättar för undulaterna ätt klättra också!
Det där blev väl bra?! Ser bra ut iallafall och birdisarna ser nöjda ut
.
#13 Jo då :) Både jag och fjädrarna är nöjda! ;D

Jag personligen skulle inte ha några undulater i en sådan bur, Undulater har vingar för att kunna flyga långa sträckor framåt, inte upp och ner som om dom hade en propeller på ryggen.:)
#15 Men jag lunde ju inte göra den längre på bredden ;) Det är bättre en ingenting tycker jag
15# bra ide,
#15 Och hur ofta flyger en undulat i sin bur när dom får komma ut och flyga utanför varje dag? Aldrig, utan dom klättrar mest i buren…

# 18 Precis min tanke, hur STOR ska inte den buren behöva vara om dom ska kunna flyga i den ???
Det gör dom ju utanför buren, eller i stora utomhusvoljärer.
Men en bur som är så stor så dom kan flyga omkring i den är det väl ingen människa som har inmhus ??.
Sen att dom ska få ordentligt med plats är ju en sak 

Mina undulater flyger i buren:). Min bur står öppen hela dagarna så är dom ändå i den emellanåt och ja dom flyger i buren trots att dom även har ett helt rum till sitt förfogande, i rummet finns det lekburar, sittpinnar och lite annat skoj.,
Har fåglarna tillräckligt stor bur så flyger dom i den, det gäller bara att möblera med pinnar & leksaker så att dom lära flyga lite för att ta sig till ex. en annan pinne. Men är buren så pass liten att dom inte kan flyga i den då är det ju klart att dom blir tvugna till att klättra för att komma dit dom ska.
Enligt lag så spelar det ingen roll hur mycket fåglarna får vara ute och flyga det är den tiden som dom sitter instängda i buren som räknas, det är därför som dom skall ha burar enligt L80-måtten.
#20 Min bur ÄR enligt L80! Men jag har tyvärr ingen voljär, bara en BUR

Vad är det för mått på din bur?
Minimimåtten för en undulatbur är 70 cm lång, 60 cm hög, 45 cm bred,
#22 Jamen dåså!
H: 98 cm (57cm i Höjd förut)
B: 60 cm
D: 45 cm
20 Håller med dig du verkar ha örn kåll på detta.
Till skillnad från nr 21s inlägg här. Mest svammel där.

#23, Nja men ska man vara riktigt petig så är din bur för liten enligt L80, det fattas 10 cm på bredden. ;)

#24 Du svamlar rätt bra själv va ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag tycker det var jättesmart att göra buren större på det här viset! Inte så lätt att ha råd att köpa så stor bur som man vill ha, så då är ju det här ett alternativ. ;) Jättebra idé! Kan ju funka för dom som har möss och råttor i typ fågelburar oxå!
Bara köpa en bur ha massa gammla saker luktar ju apa.
Kolla alla som har kattlådor gå in i ett hus där en katt finns stinker ju gammalt urin. Hur skall det då stinka i en gammal bur?????

#27 Svin… STICK
Hörni var inte så otrevliga mot varandra om jag hör nåt att du kommentera nåt tillbaks så säger jag direkt till Sajtvärden - Nika!
Nu börjar den här tråden skena iväg i tjafs igen, precis som den andra som gällde ensamma fåglar… vilket innebär att jag låser detta inlägg.
Givetvis får man ha åsikter om vad som är rätt och fel, men olämpliga inlägg är inte tillåtet! Läs skrivreglerna här på sajten!