Undulater iFokus

Undulater

Etiketthäckning
Läst 1790 ggr
Sweelin
0

Vinnie och Eskil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så! Nu är det dags att planera lite om parningen mellan Vinnie och Eskil! Jag har studerat, knåpat och skrivit om vad som behövs göras innan, när, efter dom paras.

Jag har skrivit upp några sidor blad om vad som behövs, vad som kan hända, vad som händer osv…

Att skaffa undulatungar är något jag verkligen har önskat! Och både jag och undulaterna är redo.

Innan uppmatningen nu så måste jag låta Günter "flytta in" hos min kompis ett tag, tills ungarna är tillräckligt stora och kan klara sej själva. Min kompis har redan en undulat och Günter har sovit över där förut, då jag skulle till Marocko en vecka, och det gick suveränt!

Anledningen till att Günter måste bo där ett tag är för att han ska få flyga om dagarna, om han gör det här hemma så stressar han de andra två, och jag vill inte riskera något. Han kommer sitta ensam i sin bur och pipa, kvittra och de andra försöker ta sej ut. Med andra ord så vill jag att Günter och Vinnie och Eskil ska få det lungt.

Jag har fått hjälp/kommer att få hjälp av min mammas kompis som var undulatuppfödare förut, och hon har ännu idag sex undulater som hon fött upp själv, så hon kommer att hjälpa mej!

Nu gäller en stor förberedning och mycket kunskap!Skrattande

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Michiis
0

Va kul :D !

// Michis

tezzie
0

Skoj, håll oss uppdaterade :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Sweelin
0

Jag är så otroligt pirrig i magen ;D

Jag ska hålla er uppdaterade i en tråd, från början till den andra början "då bebisarna får flytta till egna hem, då deras liv "börjar"" Jag vill också behålla en eller kanske två ungar ;)

Günter flyttar hem till min kompis imorgon, ska vara med den dagen och titta till så allt är bra och sånt :)

Sweelin
0

Jag måste köpa äggfoder, kalktillskott och vitaminer den här veckan.
Jag får uppmatningsfoder av mammas kompis och en värmelampa, för hon har sedan tidigare :)

Vet någon om allt finns på en vanlig djuraffär? Och hur mycket kan detta gå på? :)

Nikka
0

Lycka till! :)

Sweelin
0

#5 Tack Nikka! :)

Sweelin
0

Jag ska ha buren öppen de sista dagarna nu, så att dom får flyga som dom vill i några dagar innan dom ska sitta i buren i ungefär 18 veckor :) Det kommer bli skitigt, skrikit men vad gör man inte för dem? :)

Jag ska ju till syrran denna helg, ska jag ha buren öppen åt dem då eller? jag har ju ingen tillsyn över dem?

tezzie
0

Du kommer bara var hos mig lördag till söndag så ha du buren öppen :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Sweelin
0

#8 Okej vad bra :)

Jag vet fortfarande inte om jag kan ha Vinnie och Eskil ute under de två veckorna de uppmatas? vad tycker ni? :) Jag sätter ju in buren efter den första uppmatningen och då ska dom vara inne tills fågelungarna kan flyga själva!

Sweelin
0

Det här kan väl nån svara på? :)

Jag har köpt fel vitaminer till undulaterna, man ska he dem i vatten men jag vet att det är fel. Kan man inte he någon droppe i uppmatningsfodret istället?

Sweelin
0

putt, vill gärna ha svar ;)

Sweelin
0

Är det fortfarande ingen som vet? Men hur skulle ni ha gjort?

ladonna
0

Visst kan de och bör få flyga fritt de veckor de göds!

Sweelin
0

#13 Bra, för dom får flyga av sej nu ;) Bara 5 dagar kvar nu tills holken sätts upp, då är det slut på flygandet!Flört