Mer och ,mer intresserad =)
Jepp, som rubriken lyder blir jag bara mer och er intresserad utav en liten kvittermaskin här hemma. Det väger mellan undulater eller nymfparakiter. Mamma hade två undulater när jag var typ 5 år (är nu 17) Mamma och pappa hette dem efter lite tjat på mamma. Mamma har haft flera olika fåglar när hon var ung (hon är mer intresserad av en stor fågel) men jag vill hellre ha någon i typ undulat eller nymf strl. Mamma är också smått intresserad men tycker att undulater inte är något att ha, bara små och tråkiga. Jag håller inte med henne, jag tycker de verkar underbara och fåglar med personlighet, sedan ser de ut att göra mkt ondare när en nymf biter plus att de ska gnaga på allt -.- Har redan sex st små vandaler i form utav busiga råttor. Kollade och det fans inte så jätte mycket artiklar om dem, finns andra sidor men kul att veta era erfarenheter utav undulater och om de är någon här som har nymfar (även om de är en undulat sida). OJ långt, jaja :P Hehe, så alltså överös mig med allt positivt om undulater ni kan så mamma läger ner det där med en stor gigantiskt läskig papegoja.
Mvh Plusplus
_"sedan ser de ut att göra mkt ondare när en nymf biter plus att de ska gnaga på allt -.-"
_Undulater vill gärna också gnaga på allt, vilket man måste låta de göra också. Man kan t.ex. inreda buren med grenar och rep som de kan gnaga på. Min undulat tuggade på en pappersram jag hade på väggen så den är jätteful i kanten nu :P
Men det är himla roliga djur, och jättefina!
jo men typ mammas nymf hade mkt "tuggsaker" i buren men han gick lös på hennes pennor och liknande, sakerna i buren var väl inte tillräckligt roliga då :P

Har ett videoklipp om du vill se på det, här kommer hemsidan: http://hem.bredband.net/perpio

Hej! Jag känner precis som dig Plus. Jag är väldigt nyfiken på antingen ett undulatpar eller nymfpar, men jag är mest inne på nymferna. Kan inte någon starta upp en ifokussajt om nymfer? Ha det gött allihopa!

Jag har både Nymfer & Undulater & jag måste nog säga att Nymferna är lite charmigare än vad Undulaterna är, visst hittar dom alla på bus & hyss och Nymferna är himla duktiga på att tugga sönder & finfördela det mesta men deras hyss görs alltid med glimten i ögat. Undulater är ju också roliga på sitt vis men för mig är nog Nymferna roligare och mysigare på något vis..
Nymferna är mer med mig än vad undulaterna är, jag tycker mig se att Undulaterna är glada, lyckliga & nöjda med livet så länge dom har varandra medans Nymferna tycker det är skitkul att håll koll på allt jag gör & dom vill oftast vara med på ett hörn för att se om jag kanske kan behöva lite hjälp.
Mina undulater (3ST) är alltid med mig och kollar allt jag gör, just nu sitter den ena på datorn och myser. Dom flyger fritt och följer mig i hela huset. Dom är jätte sociala och nyfikna. Ibland blir det lite jobbigt att aldrig få vara i fred men då brukar jag tänka att usch vad trist det hade varit om dom inte vore som dom är…
Det jobbigaste är när man diskar och dom ska vara med, med risk att dom hamnar i plurret
.