Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 2519 ggr
dennisa
4

Vägrar att bada!

Hej hej

Mina fåglar Charlie och Lemon vägrar att badaGråter Jag började med att duscha de med en blomspruta men de blev bara rädda och började flyga runt i buren, så jag bestämde mig för att köpa ett badkar men de använder inte det!

Jag har haft badkaret nu i 3 veckor och det enda de gör är att dricka ur det.

Finns det några tips om hur man kan få de att börja bada?

Sweelin
0

Jag har aldrig sätt mina undulater bada i badkaret, men det syns däremot på vattnet. Ha kvar badkaret, för alla undulater badar, förr eller senare.

Om dom är rädd för vattensprutan så tycker jag inte att du ska använda den. Titta ofta i badkaret om det är nå bajs eller något i det, och det är bra att dom dricker fr¨ån det för då använder dom det till något iaf. Men ha alltid fräscht vatten i badkaret och byt ut det ofta.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

dennisa
0

mmm jag få väl hålla tålamodet!Skrattande En positiv sakt finns det, båda flyger in i buren på kvällen runt 19.00 så jag slipper fånga de som jag fick göra innan Glad

Sweelin
0

#2 Vad skönt :) Det är bra när fåglarna skapar rutiner som passar utmärkt för en självFlört

dennisa
0

hahah det kan man lugnt säga! det gäller bara att stänga buren så fort de är inneSkrattande

Sweelin
0

#4 Antingen får jag smyga mej på buren och stänag fort, eller så måste jag släcka lydet. För mina flyger ut direkt ;)

dennisa
0

HahahahSkrattande