Undulater och andra djur
Jag funderade på att skaffa en undulat, har haft ett antal tidigare i livet. Men nu har jag både hund och 2 katter och undrar om ni har någon erfarenhet av det? Funkar det, eller bör jag strunta i det?
Jag har två katter och tre undulater, och det funkar jätte bra. Redan första dagen så ska man sätta en stark gräns för katten, vad som inte får göras, mina katter ignorerar dem :)
Tyvärr så vet jag inte med hundar men min kompis har en undulat, en hund och en katt och den fågeln lever ju och mår bra :)
Du vet nog bäst själv om det kommer att funka :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Hrm.. jag kan ju berätta hur det funkar med mina andra djur.
Min undulat är lite… knäpp och framför allt orädd vilket en dag kommer att ge henne problem..
Katterna är intresserade av henne men samtidigt rädd. Hon flög och satte sig på en sovande och ovetande Skrutt för nån vecka sedan. Katten blev livrädd men pippi satt kvar och tog över sovplatsen.
Men jag gör verkligen mitt bästa att hålla dom ifrån varandra.
Råttorna vill ha pippi till middag så dom håller jag verkligen borta ifrån henne…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#2 Låter inte trevligt, kan sluta illa till slut
I början då jag skaffade Miko så var det lite jobbigt, katterna var nyfikna och var ganska närgångna, men som sagt; en stark gräns :)
#3 Problemet är ju att hon biter dom om hon får chansen…
Hon kan ju dö av det, inte pga. att hon skulle bli middag.. nej nej… det finns det ingen risk för men hon kan få i sig den där bakterien som katterna har i sin saliv och bli förgiftad…
Men men… jag håller henne under god uppsikt när hon är ute och katterna har börjat gömma sig när hon är ute och flyger.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#4 Jag hade ingen aning att katterna har en giftig bakterie i sitt saliv?

Jag har haft katter och fåglar, som skrivits tidigare så kan det gå bra, om man lyckas förklarar reglerna för katterna, men katter är rovdjur och fåglar är bytesdjur. Så hur vana och uppfostrade de än är så kan du aldrig lita på en katt! Jag hade en perserkatt, (som ju är lugna och sävliga) i flera år samtidigt med mina fåglar, någon dag så hade en fågel tagit sig ut när jag inte var hemma, katten dödade den, och efter det så gick det inte längre, katten var ständigt på "jakt" och terroriserade fåglarna (hade en stor voliere så jag kunde inte separera dem när jag var borta). Men visst det gick i många år och med olika katter, men jag skulle aldrig lita på en katt!
#6 Hur kunde katten få tag på fågeln då? Inte flygvan? För fåglarna sätter ju sej uppe på på någon gardinstång (inte alla)
Och om dom är flygvana så brukar dom ju veta att katterna är farliga (om dom har träffat dom någon gång såklart) :)
Min katter går till och med in och ut från mitt rum, när fåglarna är ute. Dom har lärt sej att katterna inte är speciellt snälla, emn dom sitter alltid högt uppe på en gren i mitt rum (närmare taket) och katterna ignorerar dem.
Jag litar inte heller så speciellt mycket på katter, dom har små "djävular" i sej, men det har ju de flesta rovdjur