Undulater iFokus

Undulater

Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 6241 ggr
Sweelin
0

Vad har hänt? :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min hona Miko har fått en jätte stor öppning vid analet. Den är full med skit varje dag och jag får tvätta den för hand. Hon tycks må sämre och kurar ihop sej och blundar hela tiden.

Någon som vet vad som har hänt? :( Jag är jätte orolig!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
0

Även hennes fötter är full med skit. Så här såg hon ut nu då jag knäppte.

Allamej
0

Hon verkar sjuk. Lägg in frågan på undulatportalen men gör dig samtidigt redo att fara till veterinär

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sweelin
0

Har skciakt där också. Hon är väldigt klumpig nu och orkar ingenting.Gråter

Allamej
0

Du måste in med henne… det kan redan vara för sent men om du inte far till vet. så kan hon aldrig få chansen att bli bättre heller…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

Veterinär direkt!!
Klet runt anal samt oreda på fjädrar, Ihop burrning, tappad aptit och lek lust. Allt är sjukdoms relaterade ting.  Blir det rejält illa kommer din pippi tyvärr ramla av pinnen. Så in med den direkt till vetten!

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

**Tecken på sjukdom:

**

Ögon: Avger vätska, matta, slutna eller delvis slutna.

Näbb: Drägglig, sprucken, bruten eller skorpig.
Andning: Hörbar andning, rossel eller flämtningar. Vippar samtidigt upp och ned ,ed stjärtfjädrarna.
Hud: Röd, inflammerad, skabbig eller skorpig.

Vaxhud: skorpig och avger vätska.
Fjädrar: Fel tid för ruggning eller extra mycket ruggning. Toviga till sjukliga fjädrar. Kala fläckar och färgförändring.
Fötter: Röda, inflammerade, påtagligt ömma eller skorpiga.
Avföring: All onormal förändring. Blod eller slem i avföringen. Toviga fjädrar runt analöppningen. All avvikelse i färg, konsistens, mängd. Hela frön i avföringen.
Vikt: Ingen aptit, ökat intag av sand samt plötsligt vikt förlust.

Beteende: Hopkrupen, huvudet sänkt eller indraget. Fjädrarna sjukligt uppburrade. Inget intresse av omgivningen. Ingen lust att komma ut ur buren eller äta.

Aktivitet: oförklarliga förändringar från det normala

Allamej
0

Hur har det gått?

Sweelin
0

Allt för dåligt. Dagen efter dog hon tyävrr :'( Hon blev så mycket sämre på en kväll och då jag åkte till skolan på morgonen så sov hon tungt och då jag kom hem så virrade hon runt i burbotten, jag fick panik och tog upp henne, efter en liten stund så slappnade hon va och dog. Jag bölade som en bebis hela dagen men vi åkte och begravde henne… Min första undulat…

Men jag var tvungen att ha kompisar till min andra undulat Günter så jag åkte och hämtade min mammas kompis två undulater som hon inte kunde ha kvar.

Dom heter Vinnie och Eskil mycket kärleksfulla mot varandra med tyvärr inte handtam. Eskil är så vild och busig så jag försöker få Vinnie handtam och det går sakta men säkert.

Tyvärr kan ingen av dem mäta sej med Miko! Åhh jag saknar dej älskling!:'( Allt detta på tre dagar :'(

Här är bild på Günter, Eskil och Vinnie, Det var ett tag sedan jag såg Günter så lekfull :)

tezzie
0

Tråkigt Elin :(

*** Kärleken övervinner allt ***

[Grabbarna-A]
0

Åh vad tråkigt Gråter. Blev hon gammal?

zickan
0

Vet du varför blev dålig?

Sweelin
0

#9 Ja, hon var ju trots allt min första undulat, det är alltid något speciellt :( Någon piggare liten näsvis fröken får man leta efter :) Mycket speciell personlighet!

Sweelin
0

#10 Nej tyvärr inte, hon blev bara 1½ år, så synd för jag hade räknat med runt 7 Gråter Jag fick bara ha henne över ett år, jag är så jätte deppad över det här :'(

Sweelin
0

#11 Jag tror att hon hade förstoppning, Min mammas kompis (som jag fick de andra två undulaterna av) sa att hon skulle ha matolja, men det fick jag veta efter hon hade dött, jag blev ju inte gladare över att jag kunnat rädda henne bara om jag fick veta det någon dag tidigare Gråter

Nikka
0

Förstår att du är ledsen :/ Tråkigt när sånt händer. Man får helt enkelt se till att de mår bra varje dag, kolla till de ordentligt och så fort det är något som är fel, skynda sig till vetten. Du kanske inte skulle ha väntat tre dagar, utan skyndat dig till vetten tidigare… men det är lätt att vara efterklok. Hon har det bra där uppe nu iaf, och lider inte längre :)

Sweelin
0

#15 Man önskar ofta att man kunde spola tillbaka tidenGråter