Svårt att köpa undulater
Hej. Jag tycker det är svårt att köpa undulater. Det verkar inte finnas riktiga uppfödare kring där jag bor i Örebro. Är det någon som känner till om det finns, och jag bara har missat det?
// Eva
Kolla annars om du hittar omplaceringar! Ofta kan man hitta redan handtama fåglar som letar nya hem. Då slipper man även den dryga tonårsperioden när deras hormoner spökar som värst.
Kom ihåg att alltid minst ha två, helst fler och erbjud dem dagligen en stor yta att flyga på samt inga släta pinnar i buren då det kan ge trycksår.
Jag rekommenderar också omplaceringar. Vuxna fåglar är så mycket trevligare än tonåringar och det brukar finnas många i behov av hem. Det går alldeles utmärkt att få även äldre fåglar handtama även om dom inte är det i det tidigare hemmet.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#2: Absolut! Och äldre fåglar, eller de som redan är ur tonåren, är mycket lättare att ha att göra med. Framförallt om man inte haft så många fåglar än så rekommenderar jag verkligen inte att köpa ungar.
Det finns så många härliga vuxna fåglar där ute med roliga personligheter som tyvärr behöver nya hem av olika anledningar.
#0: Ny på detta forumet så jag vet inte om ni som svarat, ser detta. Oavsett så tackar jag för svar. Jag kommer leta mer efter omplaceringsfåglar från och med nu, och hoppas på tur. <3
#4: Lycka till! Och kul att du vill ge fåglar ett nytt hem. :)