Undulater iFokus

Undulater

Läst 63 ggr
silvermore
0

Vad gör jag för fel?!

Jag har 7 undulater. 7 hanar. De två äldsta är drygt ett år och sen är resten kring 8-10 månader. De lever fritt i sitt fågelrum, där har de sin stora bur och tillgång till att gå ut och in precis som de vill. De har ett stort fönster där de kan kika ut och massor med leksaker och aktivering.

Till mat får de allt möjligt. De har alltid tillgång till torra fröer och sen ger jag groddade fröer typ en gång i veckan. De får även ett vitaminpulver som jag blandar i maten en gång i veckan.
De har grönsaker varje dag och jag har även nu under sommaren plockat gräs som de har att pilla i och äta fröerna ur nästan vecka dag.

Till problemet nu då. De känns inte helt nöjda. De skriker och verkar stressade VARJE morgon i typ 2-3 timmar. Ingen vill äta, ingen vill leka, de bara skriker och är vad jag tolkar det som väldigt stressade.

Vad gör jag för fel? Vad kan jag ändra?

Nilinthil
0

Jag skulle säga att skrikande är "normalt" för undulater. Mina får fnatt titt som tätt och skriker. Det slutar efter ett tag.

Jag skulle inte oroa mig så länge ingen av dem visar tecken på sjukdom.

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater

silvermore
0

#1: Skönt att höra att det inte bara är mina som är galna ibland. :) Nej, ingen visar tecken på sjukdom. Snarare tvärtom, för mycket energi och för mycket vilja.