Undulater iFokus

Undulater

Etiketter: beteenden-hälsa-skötselhälsa-sjukdomarsjukdomar
Läst 84 ggr
altena
0

Min undulat kräks

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej , har en undulat som spyr upp det hon äter , har varit hos en veterinär i Halmstad och han har röntgat och tagit blodprov men den räckte inte för att kunna fastställa vad det är . På röntgen såg han att hon hade mkt mineraler och sand i magen och tog bort det efter besöket , han gav henne medicin motvilja mående men den håller inte länge och hon kräks än ??? Inan hon blev så sökte jag till båda undulater vård för att båda blev blöta på näsborrarna och det visade sig att dom hade bakterier i snoret . Fick en antibiotika som heter backtrim som inte hjälpte sen blev hon illamående efter den här sorts medicin och spyr nu ! Det var biverkningarna som gjorde det men att det inte blev bra och båda är ännu sjuka ??När hon kräks då är hon välldigt tagen efter det. Nu väntar jag på att veterinären ringer mig och det är helg nu ! Vad kan jag göra ? Snälla hjälp mig med min undulat!!!!

Nilinthil
0

Hej!

Ta henne till en fågelkunnig veteirnär om du inte redan gjort det. Vanliga veterinärer kan inget om fåglar och gör ofta fel.

Det kan vara så att hon behöver få krävan tömd på grund av sanden, det är ofta en av anledningarna till att undulater spyr, något som har fastnat eller stör. Våra tampapegojor har ingen nytta av sand, då dem inte har svårt att smälta sin mat.

Hon behöver hjälp omedelbart. Om hon spyr så får hon inte behålla maten och kan gå fort för en sådan liten varelse. Om det finns möjlighet, åk till en annan stad/län.

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater

• Redigerat 2024-05-09 02:59 av Nilinthil