Undulater sökes, Stockholm
Jag söker 1-2 undulater som behöver ett hem. De behöver komma överens med varandra och såklart vara friska. Hade lite otur nu med en på blocket som lade en annons på sjuka undulater. De skulle få ett bra hem.
Vem var det som hade annonsen?
Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här
Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.
Medarbetare på sajten undulater
#0: Undrar oxå. Vart köpte du dem sjuka undulaterna? Kan du säga ort?
Jag tackade nej till dem när jag träffade dem. Det är inte den annonsen jag vill diskutera utan att jag söker undulater som behöver ett nytt hem.
#3: Fast du tog upp ämnet i ditt inlägg.. .Klart man undrar så man inte råkar ut för det själv.
Angående undulater så finns det massvis på Facebook som söker hem eftersom du inte får svar här…
- Redigerat 2024-04-29 22:52 av Nilinthil
Wow trodde inte att tråden skulle bli så felfokuserad och fientlig. Vid intresse kring omplacering går det att nå mig i inkorgen, har inte tid för ovidkommande tjafs med bittra individer.
- Redigerat 2024-04-29 23:17 av Linenbat
#5: Men oj. Jag uppfattar inte alls oss som varken bittra eller otrevliga i tonen. Din tråd satte igång en oro i mig då jag precis köpt undulater och haft lite funderingar. Så ville bara vara säker att det inte var samma uppfödare. Höjden på otrevligt svar står nog du för. Hoppas du känner dig på bättre humör när du vaknar idag. Ha en fin dag
#5: Ser ingen fientlighet eller bittterhet över huvud taget. Du nämnade det i ditt inlägg, och det är ganska självklart att folk vill veta efter du nämnade det i samma inlägg där du skriver att du letar efter undulater…
Bara en självklarhet då jag brukar rädda undulater ifrån Blocket själv… och känner en heldel människor som gör som jag. 😳
- Redigerat 2024-04-30 19:04 av Nilinthil
#6: Jag känner som du och förstår vad du menar. Ser absolut inget fientligt eller bittert, men endast två som är oroliga över att åka ut för samma sak… 🤷♀️
#0: Hej, 2 st fina friska undulater söker ett nytt bra, eftersom en 92-årig som har dem har flyttat till äldre boende. Fåglarna är köpta i november 2023, de är ca 1 år gamla. Just nu finns de i centrala Stockholm
Hör gärna av dig
mvh
Irina