Hjälp med sovande undulater tack!
Hej,
Jag har tre välmående undulater just nu. De trivs bra i buren och har det fint där. De har fått flyga runt fritt innan och de andra två har då lagt sig i buren för att sova när det blivit mörkt, men inte honan enda sedan hon fått flyga runt. Hon sover nära min säng/gardinstång. Nu trodde jag att hon skulle sova själv utanför buren idag igen men hannarna har satt sig vid henne på gardinstången så nu sover alla däruppe… de gör helt enkelt som dem vill nu. Tror det kommer bli ett återupprepande tema. För två dagar sedan var de inne i buren allihop i två veckor pga en ny undulat (honan har dock innan sovit utanför buren också). Jag försöker stänga landningsluckan när alla är inne men när jag kommer nära ställer sig ena hannen för att liksom skydda så jag inte kan stänga. När jag kommer nära brukar han då flyga ut istället för in. Jag är försiktig. Snälla, någon kunnig som vet något trix? Vill såklart att de ska kunna flyga runt. Men under mina vingar! ;)
- Redigerat 2023-11-10 16:51 av l1nnea
Jag har 12 undulater, ibland sover vissa utanför buren och ibland sover alla innanför vilket jag tillåter för det mesta (jag har inget som dem kan äta på som är farligt och dem är alltid stilla även om buren är öppen.) Jag har även en mindre GD-rival bur vid sidan av deras "riktiga" bur och ibland flyger vissa av dem in där istället och det accepterar jag, det är ju ändå deras bur.
När jag verkligen vill ha in dem så brukar jag (istället för att putta in dem i buren med hand eller håv) så använder jag mig av en lång pinne, för mig verkar det som att det inte stressar lika mycket och dem flyger runt några varv för att sen flyga in i buren.
Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här
Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.
Medarbetare på sajten undulater