Undulater iFokus

Undulater

Etikett: köpes-säljes-omplaceras
Läst 109 ggr
Hamstrarn
0

Undulathona söker partner

Hej!
Söker en undulat till min hona som jag omhändtog förra veckan. Har 2 sedan tidigare men tycker hon ska ha sin alldeles egna kompis.
Så vet ni om någon undulat nära Lycksele eller i Umeå skicka gärna meddelande!
Vi ska även iväg i sommar till Nordingrå i Kramfors kommun så finns det där (eller på vägen) kan vi säkert plocka upp.
Jag betalar så klart för fågeln. En hane helst men kanske en snäll hona skulle gå? Har mest haft och göra med hanar och de har aldrig orsakat problem i flocken.

Kanske finns nån uppfödare i närheten? Har sökt runt på uppfödare men de verkar sällsynta här uppe.
I alla fall vill jag inte gå via grossist.

Tack så mycket hur som helst :)

Nilinthil
0

Du kan ju prata med uppfödare och be om hjälp för leverans av fågeln om det är längre bort, finns en sida på Facebook här och även en sida här kallad "Djurtransport".

Prova där och köp en fågel ifrån uppfödare så du vet att den är frisk!

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater

Behöver du hjälp med att transportera ett djur så är det här sidan för dig. Välkommen in på Djurtransport.ifokus.se
  • Redigerat 2023-04-17 21:44 av Nilinthil
Hamstrarn
0

#1: tack för tipset! Har tyvärr inte Facebook, får ev rekrytera nån närstående 🤣

Nilinthil
0

#2: Jaha, då blir det tyvärr svårt. 😜

Nilinthil
0

#2: Du hittar uppfödare för undulater här. 😊

Burfåglar.ifokus är sajten för oss alla fågelintresserade. Om du har undulater, zebrafinkar, nymfkakaduor eller ingen fågel alls spelar ingen roll. Här är alla lika välkomna! På burfåglar.ifokus diskuterar vi om olika fågelarter och hur man tar hand om sina fåglar på bästa sätt. Välkommen in i burfåglarnas värld!
Nilinthil
0

#2: Du har inget emot omplacerings fåglar? Jag kan fråga i en grupp på Facebook och se om det är någon som söker ett nytt hem och meddela dig om du fortfarande söker en kompis? 🥹

Hamstrarn
0

#5: flesta av de fåglar jag haft är omplaceringar! Så har inget emot det. Du får gärna fråga. Finns de nån kan du be dem ta kontakt via min mejl? Tänk så de blir så lite för dig att göra som möjligt. Du kan ju kopiera första delen av texten jag skrev ovanför och lämna ute de där om uppfödare.
Tack så jättemycket hur som haver!

Hamstrarn
0

#5: min melj är då ifokus.djuret@gmail.com

Nilinthil
0

#6: Ålder spelar ingen roll? :)

Hamstrarn
0

#8: Hej ursäkta att svart dröjt! Nä ålder spelar ingen jättestor roll.

Nilinthil
0

#9: Inga problem. Jag har inte lyckats hitta någon än. Fanns en person i Sthlm som letar efter ett hem till en 4 årig hane. Det kanske skulle kunna vara något om den inte har hittat ett nytt hem?

Hamstrarn
0

#10: skulle kunna vara något. Svårt med transport dock. Ska ner i sommar men de ä då de

Hamstrarn
0

Vi har nu en 10 månader gammal grabb hemma! Ska se vad de tycker om varandra om en vecka när karantän är över. Då rullar jag hans bur in i fågelrummet och de får se varandra. Efter de får de väl pröva prata genom gallret och om de går bra få de komma ut tillsammans! Väldigt spännande 😁

Nilinthil
0

#12: Du får berätta hur det gått!

Jag brukar låta den nya sitta i en bur ett par dagar (dock köper jag endast undulater från SUH uppfödare för att vara säker på dem är friska) sedan öppnar jag luckan på buren så hen flyger ut själv och hälsar. Det brukar funka kanon, inga problem hittills!

Hamstrarn
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13: Gått bra! Eller okej, honan fick kvalster. Hon bor nu i sjuk buren men eftersom jag inte visste vad de var först. Men hon har måste nog alla ha. Har då fått medicin som jag ska hämta ut imorgon. Annars har de funka bra. Har fått köpa mer matskålar så alla kan äta samtidigt.
Kvalstern kommer nog från hanen jag köpte. Här är då en bild på han som jag tog ikväll! Inte handtam men vi jobbar på det!