Är det normalt att stjärten pekar neråt?
Jag har blivit orolig för min hona då hon tappar stjärtfjädrarna sen i augusti och tycker hon sitter neråt med den? Den vippar pytte lite när hon sover ibland. Är det normalt? Tycker dom varit lite sega sen det blev mörkt, har precis köpt uv lampa då jag inte förstått hur viktigt det är och tycker min hane blev mycket piggare direkt. Men upplever honan lite segare fast hon brukar va väldigt igång normalt sett, men sen i höstas varit lite lugnare av sig (hon blir ett år nu i januari). Hon är piggare på kvällarna och leker och sånt tycker jag men sover ganska mycket på dagarna men är inte uppburrad eller något sånt. Och fjädrarna annars är fina och fluffiga. Avföringen ser normal ut och hon äter och putsar sig väldigt mycket. Men varför sitter hon så neråt? Eller är det för den längsta stjärt fjädern inte är där? På dagarna sover hon ofta med huvudet i fjädrarna men inte på natten och hon kan sitta på ett ben utan problem och varierar mellan ett och två ben från gång till gång. Usch blir så orolig att det ska vara något, samtidigt som jag blev lugnad tidigare i höst att dom blir lite vinter sega av att det är mörkare automatisk i rummet och jag hoppas lampan kommer göra det bättre men snälla hjälp vet om jah sitter och letar fel varje dag eller om det är normalt 😭😢