Undulater iFokus

Undulater

Etikett: köpes-säljes-omplaceras
Läst 70 ggr
sanderssons
2

Vår undulat söker kompis!

Hej!

För ett tag sen räddade vi en undulathona då hon skulle avlivas pga att hon pickade på personens andra fåglar. Varför hon pickade vet jag inte riktigt orsaken till, om det var ojämna par, för många fåglar i samma bur eller något annat. Nu bor hon iallafall själv med oss och hon är en väldigt pigg och nyfiken fågel men vågar sig inte riktigt fram till oss, försöker ta det långsamt med att tämja henne men tycker samtidigt det är tråkigt att hon ska behöva vara själv då jag vet att undulater är flockdjur. Tyvärr har jag inte riktigt koll på hennes ålder då personen vi räddade henne ifrån köpte henne i djuraffär.

Det vi söker är en kompis som är tam och trygg i sig själv. Vi har en stor bur enligt jordbruksverkets mått men sålänge vi är hemma (min mor är pensionär så det är nästintill hela tiden någon som är hemma) så står burdörren öppen så att vår hona flyger som hon vill. Vi bor i Borås-området men kan tänka mig att åka en liten bit om vi hittar en kompis som känns rätt. Någon som har eller känner till något?

Namiko
1

Härligt att ni tog in henne och vill ge henne en vän. Jag hoppas att ni hittar någon åt henne.

Ett litet tips angående att få henne tam och bygga upp er relation så kan jag tipsa om target training. Ett jättebra sätt att jobba tillsammans med en fågel utan att behöva ha direktkontakt med henne och det är ett bra sätt att aktivera henne på också. BirdTricks på youtube har massor med videor med bra information om du vill veta mer. Dom har även flera videor specifikt om undulater som har massvis med bra information.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

sanderssons
1

#1: Tack så jättemycket för tipset! Ska ta och kika på det!

Dame Judi
1

Det finns en sida för omplaceringar på Facebook. Där kanske du kan hitta en kompis 😊. Jag har fått tre stycken därifrån ❤️.