Undulater iFokus

Undulater

Etikett: allmänt-om-undulater
Läst 76 ggr
Undulatälskare123
0

Nymfparakit och undulat ??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har 4st undulater som har bott hos mig i något år nu, lite mindre per undulat då ja köpt de vid lite olika tillfällen :)
Jag har dock blivit riktigt nyfiken om de går att köpa en nymfparakit, har alltid velat ha en sådan! Går det bra att ha en nymfparakit tillsammans med undulater?
Jag bifogade en bild hur stor min bur är:
Måtten är 160x (höjd) 65x (bredd) 150x (längd)
Vet dock inte om man kan ha dem två raserna i samma bur, kommer de börja bråka och kan de trivas tillsammans? :)
Jätte tacksam för svar! 😁

[Undertaker]
1

Det beror alltid på hur individer funkar ihop men nymfparakit och undulat kan man hålla tillsammans och det är ingen ovanlig kombination.
Har själv haft en undulat och nymfparakit tillsammans då jag tog över dem så.

Bråka kan alla fåglar, framförallt om man tillför en ny till gruppen men i sig talar inget emot att de absolut inte borde funka tillsammans. En sak du får tänka på är att det kan bli problem om den inte blir accepterad av gruppen om den är själv och dessutom så blir en nymfparakit betydligt äldre och har lite annorlunda behov.

Undulatälskare123
0

#1: Tack så hemskt mycket för svar! Alla mina fåglar har aldrig direkt bråkat med varandra och de har alltid varit snälla när dem fått med nya vänner i gruppen. Hade nämligen 2 fåglar från början sen köpte jag en tredje, och de accepterade honom bra, fjärde där på :) Förstår att det kan vara annorlunda med nymfparakiter, kanske blir svårt att ha dem i samma bur

Tarotstollan
0

Tänk på att Nymfkakaduan behöver en partner, så du får köpa minst två!
Det är lag på det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Undulatälskare123
0

#3: Jaha! De måste vara minst två, det hade jag ingen koll på, tack så hemskt mycket för information !! 😅

Undulatälskare123
0

#4:
Går det att ha 4st undulater och en kanarie fågel i samma bur?

[Undertaker]
0

Återigen lär nog minst ett par krävas samt att kanariefåglar har väldigt annorlunda krav och dessutom är jag inte säker på hur bra arterna fungerar tillsammans om de inte bor i stor voljär.

[Undertaker]
0

Kommentar buggade på grund av dålig uppkoppling.

• Redigerat 2022-08-21 14:36 av [Undertaker]
Tarotstollan
1

Nej, undulater (kroknäbbar) och Kanariefåglar (raknäbbar) går inte att ha tillsammans i en bur. Möjligtvis i en jättestor voljär, men jag hade aldrig chansat.
Kroknäbbar kan skada raknäbbar och t o m döda dem.
Även här är det minst två av samma art som gäller enligt lag.
Läs Jordbruksverkets lagar om djurhållning av fåglar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!