Omplacering av undulat
Hej!
Mitt namn är Katarina och jag har under den senaste tiden tillsammans med min dotter letat runt mycket efter ett hem åt vår 6 åriga undulathona då kompisen fick avlivas.
Vi omplacerar henne även för att vi har märkt att vår utfodring aldrig varit riktigt optimal (då de sällan äter av de grönsaker vi erbjuder) och enbart frö och lite äggfoder från den lokala zoobutiken. Detta ledde då till att kompisen (som fick avlivas) fick ett xantom (fettklump) som han hade bitit på. Därav vill vi inte att detsamma skall hända med Ladie (honan) då hon väger mer än kompisen gjorde.
Lite mer information om Ladie: ca 6,5 år, köpt i djurbutik, jättefin neongrön med gul mask, (behöver gå ner lite i vikt)har gått ner lite, inte handtam, kan komma till handen och sätta sig på den om den har godis men det är på hennes villkor, knappt varit utanför buren fast att vi har försökt att få ut henne nästa dagligen under de 6 åren och det enda vi vill i nuläget är att hon skall få komma till ett hem där hon kan må bra bland andra fåglar :)
Gärna där någon har voljär eller större bur där det är nödvändigt att flyga.
Om detta verkar intressant eller om du har några tips och råd, maila gärna mig tillbaka eller ring mig på 0704777747 eller min dotter Louise på 0725060568.
Vi bor i Mölnlycke och har inga problem att ta oss till dig med Ladie om så skulle vara fallet
Tack så mycket på förhand!
Med vänlig hälsning
Katarina
Hur långt är ni villiga att åka för att lämna henne?
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Var bor du? Och har du undulater innan o att de får flyga fritt?
Inte allt för långt.
#2: Jag antog att jag bodde för långt bort men tänkte att jag kunde fråga ändå. Bor i Umeå och har två undulater som flyger fritt nästan hela dagarna.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#3: tyvärr är det för långt bort, eftersom vi bor strax utanför Göteborg
#0: Någon som kan tänka sig att ta hand om denna lilla söta undulat? Det måste finnas 1 eller flera undulater i hemmet