Undulatvakt i sommar?
Hej!
Vi har två jättefina och härliga undulater som skulle behöva ett sommarhem i år. Det jag hoppas på är att hitta någon fågelintresserad som vill prova på hur det är att ha dem innan köp, eller någon som tycker en sommar med fåglar är alldeles lagom bara.
Det är en hane och en hona, Burris (blå) och Lily (gul). Båda är födda i början av året, Burris är halvengelsk och Lily australiensk. Det märks på deras olika temperament. Båda leker och busar massor och gillar leksaker. De flyger fritt större delen av dagen men gillar också sin bur. De är ganska tama men träningen har fallit ur lite sen vi fick en bäbis för drygt en månad sen. Men de kommer gärna och äter frön ur handen och ibland landar de på ens huvud. Om Lily råkar flyga till övervåningen och blir kvar där ett par timmar så blir Burris först ängslig men när han inte hittar henne kan han gå över till att bli helt tam. Då sitter han på min telefon och pickar med näbben så det händer grejer på skärmen. Om istället Burris flyger upp så kommer Lily snart efter, hon är lite mer intelligent på det sättet.
Så den entusiastiaka fågelvakten kan nog ha jättekul både bara av att titta på deras bus och av att träna dem.
Är du intresserad och finns i stockholms-nyköpingstrakten, eller inte för långt därifrån, så hörs jag gärna mer och gör upp en plan :)
Intresserade ungdomar kan få lite betalt för besväret om allt är okej med föräldrar förstås.
Hälsningar Ebba
Ps. Jag lägger till fler bilder imorrn när de vaknat.
Hej.
Jag själv har en hona som är 3 år och en hane på 2 år. Jag undrar om dem skulle gilla varandra eller om åldern blir för hög, då dina är halvår…
Har du stor eller liten bur?
Jag skulle vara intresserad annars av att passa dina två, bor själv i Sthlm med min sambo, dock måste jag först fråga henne också.
Vad händer efter sommaren undrar jag då också? Tar du dem eller "får" vi dem om vi gillar dessa och dem trivs med våra?
#2: Hej! Vi hann hitta en jättebra djurälskande vakt som kommer ha fåglarna men tack ändå!! Spännande om ni kanske kommer skaffa några fler fåglar! Vi vill ha våra igen när vi kommer hem i augusti :)
Okidoki, all lycka till er! Må bäst!