Undulater iFokus

Undulater

Etiketterburar-voljärer-inredningmiljöberikning
Läst 289 ggr
CupcakeΣ(>Д<)
0

Underlag i buren

Jag har haft en undulat sedan innan, när han dog så har jag alltid önskat äga undulater igen. Nu har jag bestämt att låta drömmen slå in! Under planering inför ett köp av undulater igen så har många frågor slagit mig, bland annat vad man har i botten av buren. Jag vet mycket sedan innan, fast då det var några år sedan jag hade undulat så kan ju en hel del information vara utdaterad.
Jag brukade använda tidningspapper i botten av buren men vad ni använder för något?

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar

Dinockel
0

#0: jag använder alspån, blir fint, ser naturligt ut och är bra för fåglarna. Dock är det ganska dyrt i längden. Annars funkar tidningspapper bra

CupcakeΣ(>Д<)
0

#1: Tack för svar!
Jo, alspån har jag full koll på med tanke på att jag ger det till mina hamstrar.

Jag kanske kan testa, för att se om det känns bättre.

Vänliga hälsningar

hillergunilla383@gmail.com
0

Jag har tidningspapper i botten, precis som du har o det går alldeles utmärkt att ha det. Har haft undulater sedan jag var 13 år o jag är idag 62 år.

Gunilla

CupcakeΣ(>Д<)
0

#3: Oj, det är många år!
Tidningspapper är nog det lättaste att använda, tidningspappret suger upp deras blöta bajsar jätte bra! Men jag kan inte jämföra det med alspån då
jag har inte skaffat några nya undulater än. Vi ska flytta snart också så det blir bara massor av extra jobb om vi ska behöva flytta undulater också.

Vänliga hälsningar

0

#4: kolla med Undulatsidan eller Undulatshopen, Anna-Karin Hildeby har massor med undulater. Lycka till.

Gunilla

CupcakeΣ(>Д<)
0

#5: Tack! Jag ska se vad det är för något ☺️

Vänliga hälsningar

0

#6: Hon är jätte bra o hon även volontär utomhus.

Gunilla