Det gick jättedåligt!
Idag öppnade jag buren och ville att mina små skulle kunna då flyga fritt i huset. Det gick så otroligt dåligt och jag ör verkligen ledsen över detta!
De bara flög in i väggar och fönster, post-it lappar på rutor till trots. De hittade inte tillbaka hem och allt blev kaos. Var tvungen att fånga i dem. En på pinne, en i handen och två i handduk. Det värsta är att två skadade vaxhuden i krock med fönster. Kommer de någonsin lita på mig igen och kommer jag vågasläppa ut dem igen?
(De äter alla frön nu så jag tror ingen blev allvarligt skadad)
Så himla ledsen för detta!
#0: äter dom är det nog ingen fara. Ser att det gått några dagar också sen detta skedde. Hur mår ni alla nu?
Hur länge har du haft dunisarna o hur gamla är de?
//Linda
#1: jag köpte dem för ca 3 veckor sedan och de kommer från djuraffär. De trodde ca 4månader gamla.
De mår bra nu och är glada igen. Skönt!
Tack för svaret!
Det kan vara lite haj chapparal första flygningarna! Släpp ut dom dagligen så kommer dom lära sig 🤗
#3: tack 🥰 behöver lite mod för att prova igen ❤️
#4: ja man får hjärtat lite i halsgropen men dom lär sig väldigt fort. Servera vara mat i buren så kommer dom hitta dit när dom blir hungriga 😊
Jag tycker du släppa ut dina på kvällen, då tror jag går bättre. Dom måste bli van omgivningen eller flytta dom in i ett rum o låt dom flyga där. Lycka till.
Gunilla