Undulater rädda för tidningspapper?
Hej! ny i gruppen och ny till att ha undulater. Har läst på allt jag kan läsa och köpt två hanar (en är misstänkt hona).
Första dagarna jag hade fåglarna flög de gärna runt i buren och utforskade och kvittrade. Nu några dagar efter så sitter de bara stilla på en av pinnarna med undantag för när de ska äta eller dricka.
Jag har tidningspapper på botten istället för sand, och jag undrar om det är anledningen till varför de sitter still så mycket? Tidningspappret fladdrar och låter när de flyger. Kan det vara så? Isåfall byter jag till sand. Men jag kanske också bara övertänker.
Fåglarna låter mig mata de med sesam&honungpinne från handen och ser generellt sätt bekväma ut, men samtidigt leker de inte o utforskar runt i buren eller leker med leksakerna.
Våra är också lite rädda för nytt. Vill inte ens flyga ut. Lägg oblekt presentpapper i botten och ha lite stenar i hörnen så fladdrar det inte. Sand ska tydligen inte vara bra för dem att äta. Våra äter inte det för de är inte på botten ens. Har lite hö i botten som de skulle få busa med men det blir väl någon annan gång. Har haft dem hemma i 5 dagar nu.
People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel //Maya Angelou