Halvengelska undulatungar
Jag har 2 halvengelska undulatflickor. Ca 16 å 12 veckor gamla. Köpte dom av en uppfödare. Den lite äldre (spanglevingad) är pigg, nyfiken, äter å pickar i sig av allt. Putsar sig ofta ,kommer gärna till mig å flyger suveränt.Den yngre är helt tvärt om. Sover väldigt mycket, trött, ointresserad, blyg, äter inte alls lika ofta. Den tappade några vingfjädrar å hade kort stjärt när jag hämtade den. Nu har fjädrar vuxit ut å hon flyger bra. Tänkte om de kunde va fransk fällnig…eller stress? Då å då piggnar hon till, dom kelar/leker å den lite äldre försöker visa vägen. Jag har haft många fåglar. Men aldrig engelska undulater. Vet att dom kan vara lugnare,vilar mer å kan vara lite"trögare", tar längre tid på sig osv. Men dom här är så olika å den lilla känns FÖR lugn. Till saken hör att en av de första 2 undulaterna jag köpte av uppfödaren dog efter någon vecka. Också den trött, uppburrad osv. Sen fick jag hämta den här lilla. Hur "lugna" å hur olika kan engelska undulater vara i sitt beteende? Eller verkar den lilla sjuk? Om någon har erfarenhet!? Väldigt glad för svar! Eva