Hur ska jag få dem att ruva?
Hej! Jag är ganska nybliven ägare till två undulater, har haft dem i cirka ett halvår. För en månad sedan upptäckte jag ett ägg i deras holk och blev jätteglad. Jag köpte ägg och bebismat till dem och googlade lite på hur lång tid det skulle ta innan äggen kläcktes och på hur många ägg det vanligtvis är när de lägger sig på dem. Jag litade på att de kunde allt nödvändigt själva. Men nu har det gått en månad och senaste gången jag räknade äggen var det 31 st! Ingen av dem verkar tycka att det är nödvändigt att ruva äggen. Kan det bero på att de vet att de inte har lyckats befrukta äggen, eller fattar de bara inte vad syftet med de vita kloten över huvud taget?! Tacksam för all hjälp!
Har du bild på fåglarna? 31 ägg låter väldigt mycket på en månad , e nog omöjligt att en av de lagt alla äggen! Kanske är det 2 honor du har??
Jag har fått bekräftat av ägaren när jag köpte hanen att han är just en hane, men annars ett bra förslag. Tack. Om du säger att det är omöjligt för dem att lägga så många ägg på en månad har det nog helt enkelt gått längre tid, jag har inte en särskilt framstående tidsuppfattning.