Undulater iFokus

Undulater

Etikett: allmänt-om-undulater
Läst 477 ggr
Lovilina
0

Skaffa undulat? Hjälp!

Hej! Jag är 15år och funderar på att skaffa 2st undulater, men jag har bara några frågor som jag undrar över…😊 1. Går det bra att hämta undulaterna på en helg och sedan låta dom vara hemma en hel skoldag de följande veckorna eller ska man helst hämta hem undulaterna under ex. ett lov så att de inte känner sig ensamma? 2. Vi har redan kollat på två undulater, varav den ena är en hane och den andra ev. en hona. Går det att ha en hona och en hane i samma bur utan att de får ungar? 3. Vid vilken ålder är det bra att hämta hem undulaterna? Tacksam för alla svar!

Henrys undulater
0

Hej! Kul att du funderar på undulater. Är du fullt medveten om hur du ska behandla dem tycker jag verkligen att du ska skaffa dig ett par. 

1. Självklart går det att hämta undulaterna och lämna dem en skoldag. Så länge de har mat och allt de behöver är det egentligen bara bra eftersom de behöver lite tid att vänja sig vid sin omgivning. Den första dagen ska du störa så lite som möjligt.

2. Absolut går det att ha en hona och hane tillsammans utan att de får ungar. För att de ska få ungar behöver de en holk och mycket mer näringsrik mat så det finns det ingen risk för.

3. Ju tidigare desto bättre! Vill du få dina undulater tama är det som bästa att skaffa dem mellan 6-9 veckors ålder. 

Hoppas att du fick de svaren du sökte! Se bara till att du är bra påläst och under tämjningen får du inte försöka snabba på något eftersom den tiden handlar om att bygga upp förtroende och tillit. Behöver du några råd är det bara att fråga. Lycka till!