Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 1007 ggr
Lara.Eldakkak
1

Undulater slåss

Hej! Nu är det så att jag behöver hjälp. Mina två undulater har jag satt i häckning och det har fungerat hur bra som helst. Dessutom har de häckat 3 gånger tidigare och jag är därför väldigt erfaren och påläst kring just detta. Honan lade 5 små ägg varav en var obefruktad. Nu har tre av äggen kläckts och den äldsta är 6 dagar gamal, vilket innebär att den yngsta är 2 dagar gammal. Allting har som sagt gått super fram tills nu. Honan och hanen hamnade i ett otroligt stort slagsmål och slet i varandra på botten av buren. Var tvungen att gå in och sära på dem då de annars hade fortsatt och vem vet då hur det hade slutat. Jag har nu särat på dem för att inte sätta de små ungarna eller de själva i fara. Min fråga är då, vad borde jag göra härnäst? I och med att ungarna fortfarande är så pass små och att ett ägg fortfarande inte har kläckts så vill jag inte riktigt lämna över allt ansvar till honan då hanen också har varit stöttande genom att mata honan och ungarna. Borde jag testa att sätta tillbaka hanen med honan? (Tror dock inte att detta kommer att fungera då de verkligen slogs rejält) Förlåt för ett långt inlägg men behöver verkligen hjälp! Uppskattar svar!