Frasier söker nytt hem
Det är med extremt stor sorg i hjärtat som jag behöver omplacera min älskade lilla Frasier pga allergi. Vi hämtade honom 4 November, ca 10v gammal så han är nu en ca 5m gammal australiensisk liten kille. Planen var att snart utöka (är uppväxt med undulater) men då fästmannen började få problem med symptom fick den läggas på hyllan under tiden han undersöktes och då det nu är bekräftat måste jag nu istället skiljas med min älskade lilla gosse. Jag är hemma hela dagarna så han har haft konstant sällskap och inte varit ensam mer än 1-2 timmar vid några enstaka tillfällen. Han är handvan men inte helt handtam, han är handtam när man har hirskolv i handen 😊 Han är en envis kille och vill charmas innan han kommer upp på fingret utan belöning men han är inte rädd för handen och jag kan gosa med honom med fingret. Går dagligen runt med honom i huset på handen och har vid få tillfällen även lyckats få upp honom på axeln. Han blev tyvärr uppväxt på frödiet så det har krävt mycket jobb att uppmuntra honom att prova andra nyttigheter. Har lyckats smuggla in grodda fröer med fröna och dagligen matat honom med olika nyttigheter/smaker dels för att bonda med honom men också för att introducera ny mat för honom. Försökte att ta bort fröna och ersätta med nyttigheter samt att blanda fröna med majoritet nyttighetet men då matvägrade han bara. Just nu är favoriterna ägg och ruccola. Tror att om han märker att hans nya kompisar äter nyttigt kommer han nog vara mer nyfiken :) Han är en pigg och glad liten krabat som förgyller varje morgon med att kalla på mig när det är dags att gå upp och ge honom uppmärksamhet 😂 Eftersom planen, som sorgfyllt fick avbrytas, var att snart utöka med fler kompisar skulle det värma hjärtat om någon skulle ha plats att välkomna honom till sin flock. Jag är fullt medveten om att han har varit ensam fågel tills nu vilket inte var planen så snälla inga inlägg om L80 eller annan predikan, detta är tillräckligt svårt som det är! Jag vill inte ha något för honom mer än ett kärleksfullt hem och ett glatt gäng nya kompisar han kan förgylla sina dagar med. Jag bor utanför Helsingborg och kör honom (inom rimliga avstånd) hem till er då jag gärna vill se var han hamnar - hoppas det är ok! Bifogar bilder (ger gärna med hans träd också) och har en mycket massa mer om så önskas. Hoppas på att någon har plats till denna underbara lilla guldklimpen.
Gud va synd att man bor i uppsala :( han hade vart perfekt kompis med min 6 månaders. Hoppas ni hittar ett hem till honom snart! Kram
Ja det var tyvärr en bra bit hemifrån, så synd Kirby18! Tack, det hoppas jag med - han förtjänar det allra bästa! Kram
Så fin han är! Har du hittat något nytt hem till honom än? Jag bor i Lund och har sedan ett tag tillbaka äran att ha hand om ett 1,5-årigt par, Lego och Pipis, som skulle behöva fler kompisar, planen är att skaffa två till (till att börja med) och då kan man ju se till att de två är i samma ålder. Vad gäller tamträning och kostkonvertering är de på ungefär samma stadium som Frasier verkar det som. Jag skriver gärna lite mer om mig och mina "buddisar" ikväll om du vill (är på jobbet nu), är det ok om jag skickar ett personligt meddelande till dig här på sidan då?
/ Johanna
Hej Johanna! Så kul att höra från dig! Frasier är kvar hos mig i väntan på ett gäng goa buddisar :) Hör jättegärna mer om dem, kan du kanske skicka någon bild också? Skulle du kunna skicka till jonas0maria@hotmail.com har haft lite problem med sidan här och vill vara säker på att ditt meddelande kommer fram! Det är en nolla mellan namnen. Ser fram emot att höra från er :) /Maria
Skickade ett meddelande igår, säg till om bilderna inte kom fram 😊