Omplacering av två undulater i Skåne
Hej allihopa!
Jag har två undulater, Elton och Sigge, som är 3 respektive 2 år gamla. De är två kvittra, flaxiga och glada fåglar som även är bästa vänner med varandra. Jag och min pojkvän köpte dem när jag precis hade börjat studera på universitetet för 3,5 år sedan. Jag var då väldigt tveksam till om det var rätt att skaffa husdjur under en sådan dynamisk tid i livet, men fick stöd från min mamma som sa att hon kunde ta de ifall det var något. Min mamma har dock visat allergier mot fåglarna vilket gör att min "backup" plan har fallit ihop, och det ser ut som att jag kommer studera vidare utomlands i något år till hösten. Det finns ingen tanke för mig som är jobbigare än att ge bort mina fåglar, men tror de hade fått det bättre hos någon där de kunde ha en trygg tillvaro och kanske sällskap av andra undulater. Därför kollar jag nu i denna gruppen, eftersom jag är väldigt mån om att de i så fall kommer till någon som kan ta bra hand om dem och som har ett genuint fågelintresse.
Kontakta gärna mig här vid frågor, eller om det finns ett intresse, så kan vi prata vidare. Fåglarna finns i Skåne och därför är det endast relevant för de som bor där.
Hälsningar Ellen