Undulater iFokus

Undulater

Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 742 ggr
Andy90
0

Fråga för nybörjare.

Helloj. Jag kommer införskaffa mig 2 duvbollar av typen Undulat. Saken hör till den att vid helger ibland så åker jag till min fader. Och jag vill inte lämna dem hemma själva. 

Hur tror ni de skulle tycka om att bo I en mindre bur under 2 dagar? Dock så kommer de befinna sig ganska konstant utanför buren dock under den perioden. 

Tar de illa av de? Buren I sig är rätt liten som kommer användas hos fadern. en Ca 40 i höjd, sedan ca 35x35 i bredd o längd. Hade de "mått bättre" av att vara hemma under helgen själva? 

Sen undrar jag vad ni har för erfarenhet av att fåglar åker brum brum av typen volkswagen längre sträckor, då det tar en 40 minuter till min fader.

cissovic
0

Nu är jag ingen superexpert, men jag tror ju fåglarna mår bättre av att vara kvar hemma i buren, om det bara är ett par dagar. Se bara till att de har tillgång till rent vatten och mat så det räcker.

aliciablad
0

Ja, det är bättre att de stannar hemma. Buren du funderar på att ha dem i är inte heller enligt L80, alltså inte laglig. Buren måste vara minst 45x70x60.

Andy90
0

Ok då får de stanna hemma istället! Hur lång tid får/bör/kan 2 dunbollar klara sig själva?

Irrevirr
4

Enligt djurskyddslagen ska de ha tillsyn dagligen och givetvis påfyllning av foder och byte av vatten.