Vitt på vaxhuden
Jag tycker det där ser helt normalt ut, bara lite flagor från vaxhuden! Det orangea över näsborrarna tyder troligt på att han är lite förkyld, har iofs träffat veterinärer som velat att jag åkt in när nån av mina varit det men har aldrig behandlat någon av dem för det så vet egentligen inte om det är så mycket att göra. Du kan ju alltid ringa en veterinär och höra dig för men jag hade inte oroat mig för mycket! :)
Okej tack för svaret! Var lite orolig för jag vet inte hur kvalster ser ut i början och han har inte haft så innan, de andra fåglarna har inte så heller. Men det har inte blivit mer iallafall, om det blir det åker jag nog in till vet för att va säker :) Han har inte visat något annat tecken nej att vara förkyld och det är nästan helt borta nu så det var kanske bara en liten förkylning då.
Märkte nu när jag kollade på bilden igen att ränderna på sidan av huvudet är blåa, har aldrig märkt det innan och va tvungen att kolla på honom lite extra och ja då dom är blåa :) brukar det vara så? I övrigt tycker jag att färgen är så fin bå bilden, dock är han inte turkos på riktigt :D
Vacker undulathane :)