Undulater iFokus

Undulater

Etikett: färger-teckningar-genetik
Läst 1263 ggr
[ChinPaws]
0

Min Undulats Färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

jag har en Undulat hane på 7 år & 7 Månader som heter Blue som från början var Gulmaskad Himmelsblå Opalin men sedan han blev några år äldre så har han blivit så gul i sin Blå Färg & fått en annolunda färg.

Så vad har han nu för färg för inte kan han väl vara Himmelsblå längre med all denna Gula färg ?

nu ser jag att bilden ej visar den gula färg alls nästan men han är väldigt gul i all sin blå färg som bröstet. Men bilden där jag håller honom i handen är han yngre & där han sitter på burtaket är nytaget. den bilden där ha jag har 3 bilder & han sitter i handen där  ser man gula färgen han fått i sin blå färg speciellt på bröstet

molam
1

Intressant färg

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

epingle
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Walter ser ut ungefär så där!

Irrevirr
1

Han är givetvis fortfarande samma färg, dvs himmelsblå. Skillnaden är att det gula som färgar blåfärgen inte syns så mycket då de är ungfåglar men kommer fram efter att de fått sina vuxenfjädrar.

[ChinPaws]
1

vad fin han är & han liknade min Blue  men min är en gammal gubbe nu *ler hela 7 år & 7 månader.

när Blue var ung var han väldigt himmelsblå men sedan när han blev äldre kom allt där gula i all blå färg, men hans mamma var en spangle nånting gul hona iaf så Blue kanske har ärvt lite av hennes gula