Skaffa undulater
Jag funderar på att skaffa undulater och jag har haft en undulat tidigare när jag var liten. Men nu när jag är lite äldre tänker jag ju på mer saker och vill ha 100% koll på vad jag håller på med. :)
I alla fall så har jag en allmän uppfattning men jag behöver lite hjälp med saker som jag inte hittat på nätet.
* Hur stor bur ska 2 undulater ha, inte minimum utan mer rekommenderat.
* Hur får man sina undulater till bli så tama att de kan flyga fritt i rummet? Alltså så de funkar att ha de ute så de går att få in i buren igen.
* Fungerar 2 honor eller 2 hanar bäst tillsammans?
* Vilka typer av leksaker har ni till era undulater? :)
Åh vad kul! Jag vet inte exakt vad som är rekommenderat men buren ska åtminstone vara minst 70 cm lång, 60cm hög och 45 cm bred. Men ju större buren är desto bättre är det för fåglarna :) Så länge du har har och vatten i buren så kommer de att komma in igen. Buren är fåglarnas trygghet och för mig så var problemet att få fåglarna att vilja flyga ut. Jag har för mig att två hanar fungerar bäst. Honor brukar vara lite mer kaxiga, men det fungerar i alla fall :) I buren har jag lite leksaker som fåglarna kan gnaga och hänga i. Utanför buren har jag ett lekträd med lite fler leksaker som de kan gnaga på och en gunga de kan sitta på. Ett tips är att undvika leksaker med "tofsar". Fåglarna brukar fastna i dessa och i värsta fall kan de ta livet av dina undulater. Lycka till med fåglarna! 😊