Vilka tricks kan era undulater?
Jag tycker att det är lite dåligt aktivitet här, haha. Kanske bara är jag =)
Tänkte att det kanske vore roligt om alla kunde skriva vilka "trick" deras undulater kan? Min ena kan "kom" och "ut ur buren", den andra kan bara "ut ur buren". Plus att båda två vet EXAKT vad "maten" betyder, haha. Jag tycker det är roligt att träna dem, även om man ibland kan sucka över hur långsamt det går…
min kan inget inte äns flyg
Haha nja lite dåligt med trix bland mina fåglar:P Dock så kan min ena pippi prata, säga meningar eller enstaka ord. Han kan säga sitt eget namn, det är så skrämande när han säger det för det låter precis som en människa. Haha morsan trodde det var någon annan i huset men det var bara pippin min som pratade lite med sig själv:P Han kan även säga "vad vill du", "vad gör du", sen så kan han såklart säga "hej". Lite kul faktiskt:)
#2 Vad häftigt! Haha, jag är glad att mina inte kan prata, det skulle väl aldrig bli en tyst sekund i så fall. Men vad roligt =)
Haha näe just den fågeln är aldrig tyst, då menar jag Aldrig! Han sitter ofta och försöker få fram vissa ord, det är ju då de kan sitta och tjattra hur länge som helst, menar det tar ju sååå lång tid att få fram rätt toner (a) Men det är kul när han väl får fram orden, låter så sjukt likt en människas röst=P
Hur "gjorde" du för att börja lära honom prata? Verkar visserligen vara mer ett undantag än regel att undulater prata, men vore kul att försöka!
Haha ja…han är faktiskt självlärd! Jag har inte gjort någonting för att han ska börja prata, så det är inte med mening som han gör det. Han har själv fångat upp det jag säger, de ord och meningar jag säger/upprepar ofta. Sen har han övat fram till att säga det.
Men jag vet att man kan sätta sig ned med fågeln på fingret, och upprepa samma ord ett antal ggr. Man kan ect. säga fågelns namn med lagom mellan rum, säga det en gång och vänta några sekunder till den liksom snappat upp vad du sagt, så kan sitta och hålla på så:) Heh man ska nog inte sitta för länge, det kommer nog snarare trötta ut fågeln istället(a) Men det är viktigt att fågeln är avslappnad, man märker oftast när än fågel verkar vara intresserad av det man säger, att den smått försöker härma.
#6 Det ska jag nog prova att göra med min lilla undurat för jag har försökt få henne att prata men jag har inte vetat riktigt hur man ska göra men tack för tipset…
#3 Hej! Jag letar efter en ljusblå undulat till en filminspelning för SVT. Den måste vara tillräckligt tam för att kunna sitta still och flaxa runt på beställning. Om någon har en eller vet någon som har en undulat som stämmer in på beskrivningen får ni gärna kontakta mig på e.strom@live.com
tack på förhand!
Pelle kan…äta 😊Borde lära honom typ varsågod för han kastar sig över hirs xD Isabell är inte lika förtjust i godis så det är lite svårare att öva med henne, hon är blygare för att hoppa ner i handen och äta, fast ingen av dom är tama :P
min kan komma på kommando i alla fall kiwi, den andra sticker så fort man kollar på henne X)
Min ena undulat kan prata, säger sitt namn plus burkompisens namn, även härmat en mobilsignal, plus säger den kom hit. Den kommer om man tar upp handen och ropar på den. Den vet vad nej betyder. Min andra undulat har lärt sig att plocka upp olika lösa föremål tex en boll flyga upp med den till en högre plats och sen släppa ner den därifrån. Detta upprepas om o om igen, hon älskar att leka.
Min kan gå in i buren när man säger det. Han är jätteduktig! Hade gärna velat lära de prata också men har inte lyckats. :)
//Josephine :)
Tror att härmandet kanske även ligger i arvet?? Hans bror kan nämligen oxå härma, säger sitt namn o sin burkompis namn.. Och lite annat som man inte förstår. Plus visslar den oxå.
Jag har lärt mina att ta upp foten och skaka fingret när man säger "goddag", det är väldigt uppskattat när vi har gäster ;) Men också att hoppa från finger till finger, och först gå upp på fingret när jag säger "upp" och inte gå/flyga någonstans när jag säger "sitt" förrän jag säger "varsågod" Men jag har inte lyckats få de att prata…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tyvärr finns inte min fina kille längre men han kunde iallafall plinga på en ringklocka på kommando och komma flygande när man kallar. Och som jag skrev 2013 så kunde han också flyga in i buren när man sa till honom. :) Här är en liten film :)
//Josephine :)
Min ena kille, kiwi kommer på kommando (eller, ja, om du mutar honom med puss ljuden eller har godis, säger du bara till honom att komma så kollar han på dig, letar efter något anledning att komma, finns ingen, så kommer han inte xd Även om han vet att han skall in i buren så skall han inte komma på inkallning, han fattar det, men följer det inte XD
Mina kan skrika, bajsa och sprätta frön omkring sig. 😉
Mina fpglar är hel tama och är inte rädda för mönniskor, de flesta iaf. Min fpgel snövinge, ev. Albino kan stå på mitt pekfinger och äta från min tunga, haha. Låter öckligt men den kan pussa dig, blir mest som ett litet nafsande och kan fixa ditt hpr. Mera som att gnugga sitt huve mot ditt hår eller öra, ka söga att det tog en bra tid, 6 mpnader för att fp dom heltama, 1-2 år att fp henna med på trix,